Avatar billede iversen84 Novice
28. juli 2009 - 20:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

SMS programmering

Hejsa, hvor ligger jeg et spørgsmål/opgave i forbindelse med noget programmering af en sms løsning som skal hosted ved et firma som har en sms gateway ?

og hvor store er chancerne for at man finder en der vil gøre noget, for småpenge ??
Avatar billede larslennon Nybegynder
28. juli 2009 - 20:35 #1
Det er muligvis ikke den billigste løsning, men nogle tilbyder at man sender dem en email, og så sender de dem videre som en sms.

Hvis der skal gøre mere, så skal jeg nok have lidt flere oplysninger.
Altså, hvad skal sendes og hvornår.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2009 - 20:50 #2
Hvis det ikke er virkelig store mængder SMSér du skal sende, kan en alm. mobil klare sagen med en simpel programmering.

Det er virkeligt ret trivielt at lave et program til dette *gab* :-)

Men det er billigere at starte med en alm. mobil til markedspris ie. ca. 10 øre pr. sms. Det er kun hvis du har brug for overtakseret SMS eller vi snakker om >10.000 SMSér pr dag, at en SMS gateway bliver interessant
Avatar billede iversen84 Novice
28. juli 2009 - 20:52 #3
Det skal fungere på en helt anden måde...

Det skal bruges i forbindelse med et taxafima, kunder skal have mulighed for at bestille taxa via sms. Jeg fortæller gerne mere, men vil helst ikke ud med alt for meget i det offentlige rum.
Avatar billede iversen84 Novice
28. juli 2009 - 21:08 #4
For at det ikke bliver for vanskelig og besværligt at programmere, har jeg tænkt mig denne opsætning.

Brugeren sender en sms til nr. XX  - brugeren skriver nu postnummer som kode, og så med egne ord hvor taxaen skal bestilles til. "Q8 Bramdrupdam" "hjørnet af Fjordvej og Ægirsvej" el. bare adressen.

Beskeden dukker nu op på en hjemmeside på centralen, Her bekræfter eller afviser centralen beskeden, ved hjælp af 2 knapper (bekræft)(afvis) og en (slet) knap samt muligheden for at svare tilbage med egne ord.

Samtidig skal der være en log, der gemmer beskeder de seneste 3 mdr.

Når centralen trykker på bekræft, trækkes der 2 kr. på brugerens telefonregning og der sendes en besked retur med besked om at taxaen er bestilt.
Når centalen trykker på afvis, sendes der en besked retur om at adressen ikke er forstået, ring venligst til centralen på tlf. osv.

ideen med at der først trækkes penge når der trykkes bekræft er at chaufførerne nu har mulighed for gratis at sende sms beskeder til centralen. centralen læser og sletter. eller svarer tilbage!

Alle oplysninger skal stå på én side, opdelt i linjer, så det bliver så let og overskuelig for centralen som overhovedet muligt, nye sms´er skal markeres med en farve, beskeder som ikke er "rørt" skal markeres med rødt efter 2-3 min.

Er det en meget stor opgave, eller lyder det helt umuligt ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2009 - 22:19 #5
Det lyder som en rimelig nem opgave.

Men har du undersøgt om ingen andre har udviklet dette?
Avatar billede iversen84 Novice
28. juli 2009 - 22:22 #6
Jeg har endnu ikke hørt at nogen har udviklet dette, men jeg har fået et tilbud fra et firma, men det ligger langt ud over min rækkevidde... økonomisk set.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2009 - 23:21 #7
Fortæl mig hvad du selv kan lave. Kan du programmere? og i hvilke sprog.

Så kan jeg hjælpe dig godt på vej
Avatar billede iversen84 Novice
29. juli 2009 - 00:01 #8
Jeg kan intet, desværre.... jeg er ude efter et køreklart produkt....
som jeg selvfølgelig gerne betaler for, bare vi ikke snakker 25 - 30.000 kr.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2009 - 00:37 #9
*Gys* Kan du sælge produktet?
Avatar billede iversen84 Novice
29. juli 2009 - 07:16 #10
På et senere tidspunkt har jeg vel nok mulighed for at markedsføre produktet og sælge til andre selskaber, bare prisen er OK.
Så kan jeg ikke se noget problem i at man finder en løsning med noget betaling, på den ene eller anden vis.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2009 - 03:01 #11
jeg kan anbefale Ozeki: http://www.ozeki.hu/

Den gør det snyde nemt at opstille din Idé meget hurtigt og uden programmering. Jeg har arbejdet en del med den og har ikke fundet nogle problemer, dog koster den lige 5000 kr, men der er vist 30 dages prøve tid.

Den har en lang række moduler, så du kan bruge en alm. mobil til at starte med og så senere skifte over til en Gateway.

Den forbinder sig til de gengse databaser hvilket nok er nødvendigt i din applikation.

Når du så har lavet noget funktionalitet der ligner det du gerne vil have og fået oprettet nogen tabeller i databasen, kan du bruge www.ironspeed.com til at lave hjemmesider i php (også uden at du skal programmere) til at styre dine data. Ironspeed er gratis optil ca 20-30 sider og meget nem at lære.
Avatar billede iversen84 Novice
30. juli 2009 - 23:33 #12
jape44 jeg vil godt give dig point, vil du sende et svar ?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2009 - 23:50 #13
Held og lykke med dit projekt og du er velkommen til at kontakte mig på jape44 (a) gmail.com