Avatar billede vuske Seniormester
28. juli 2009 - 19:26 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Outlook vil ikke starte

"Microsoft Office Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes."
Denne besked får jeg når jeg prøver at åbne min Outlook 2007
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2009 - 19:38 #1
Er det den fulde ordlyd af fejlmeldingen?
Avatar billede vuske Seniormester
28. juli 2009 - 21:23 #2
ja
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
28. juli 2009 - 21:27 #3
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2009 - 21:35 #4
Thomsen11 >> Nej, det er ikke så svært.
Men kan du se løsningen der????

De løsninger jeg finder via Google, er alle til en fejlmelding med yderligere oplysninger. Derfor mit spørgsmål i første kommentar...

Når du skriver som "svar" skulle det jo gerne være fordi du kommer med løsningen.
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
28. juli 2009 - 21:44 #5
Okay jeg undskylder!! Var bare overbevist om at problemet helt sikekert kunne googles, og da jeg så første resulat synes jeg det var irreterne at han valgte at skrive her i eksperten uden selv at prøve med google. Men det har åbenbart ikke været tilfældet. Jeg tager det på min kappe og undskylder hermed!!
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. juli 2009 - 22:54 #6
Selv om en googling er nærliggende, så var en søgning på eksperten.dk vel lige så nærliggende. 6.626 hits på problemet el. tæt på.
Vuske- prøv det, eller prøv at starte Outlook i fejlsikret tilstand.
/ptj_11
Avatar billede vuske Seniormester
29. juli 2009 - 01:50 #7
Jeg har prøvet i fejlsikker tilstand, men samme problem
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. juli 2009 - 03:40 #8
Kan du finde en ledetråd til dit problem i logfilen?
/ptj_11
Avatar billede vuske Seniormester
29. juli 2009 - 15:08 #9
Kan det her bruges til noget

Lognavn:      OSession
Kilde:        Microsoft Office 12 Sessions
Dato:          28-07-2009 01:20:36
Hændelses-id:  7003
Opgavekategori:Ingen
Niveau:        Advarsel
Nøgleord:      Klassisk
Bruger:        I/T
Computer:      Kurt-PC
Beskrivelse:
ID: 6, Application Name: Microsoft Office Outlook, Application Version: 12.0.6504.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session was terminated unexpectedly.
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft Office 12 Sessions" />
    <EventID Qualifiers="0">7003</EventID>
    <Level>3</Level>
    <Task>0</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2009-07-27T23:20:36.000Z" />
    <EventRecordID>776</EventRecordID>
    <Channel>OSession</Channel>
    <Computer>Kurt-PC</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>6</Data>
    <Data>Microsoft Office Outlook</Data>
    <Data>12.0.6504.5000</Data>
    <Data>12.0.6425.1000</Data>
  </EventData>
</Event>
Avatar billede vuske Seniormester
29. juli 2009 - 15:38 #10
Jeg har også prøvet at lave en reparation af Outlook
Avatar billede vuske Seniormester
30. juli 2009 - 12:15 #11
Hvis der ikke er nogen der kan hjælpe, vil jeg så høre hvordan jeg evt. får fat i mine mails og adresser, jeg har slået skjule filer til og har søgt efter .pst, men nej intet
Avatar billede b-and Novice
30. juli 2009 - 12:35 #12
Vælg den rigtige udgave.

Outlook 2002 & 2003
Åben Outlook > Hjælp > Om Microsoft Outlook > Deaktiverede elementer.
Er der nogen der så aktiver dem igen - og se om det har hjulpet.

Er det ikke løsningen så prøv følgende:
Put din Office CD/DVD i drevet og når programmer popper op - så luk det med i det røde kryds oppe i højre hjørne.
Åben så Outlook > tryk på > Hjælp > Find og ret fejl.
Lad den scanne programmet - og efter scanning genstart.

Outlook 2007
Åben Outlook > Hjælp > Office Diagnosticering.

Kør scanningen.

Jeg har indtryk af at ovenstående har du prøvet…

Din PST fil finder du på denne måde:

Vis skjulte filer og mapper:

Højreklik på > Denne Computer > Stifinder > Funktioner> Mappeindstillinger> Vis
Fjern fluebenet i > Skjul beskyttede operativsystemfiler
Fjern fluebenet i > Skjul filtypenavnet for kendte filtyper
Under > Skjulte filer og mapper > klikkes i > Vis skjulte filer og mapper
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på adresselinien
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på titellinien - det gør det lidt nemmere og finde rundt i hierarkiet
Tryk > Anvend og > OK

Nu skal du huske at alle filer, der vises nedtonet i højre rude i Stifinder, er systemfiler og disse skal omgås med stor varsomhed…

Du kan nu tage en backup af alle dine indstillinger i Outlook. Du får alle dine konti med dig, samt alle dine mapper og kontaktpersoner.

Gå på denne sti:
C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Find nu den fil der hedder: Outlook.pst

Kopier filen, og gem den på andet medie (en DVD/CD, USB-nøgle, X-tern harddisk e.l.) som backup.

Når du nu skal ha' dem ind igen - gøres det på følgende måde:
Åbn Outlook og luk programmet igen.
På samme måde som tidligere > C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook < finder du den Outlook pst. Fil som ligger der > sletter den.
Find din backup, og kopier nu din Outlook.pst ind i stedet for den som du nu har slettet - og du er kørende igen.
Avatar billede vuske Seniormester
30. juli 2009 - 13:08 #13
Jeg ved ikke om det har nogen betydning at jeg kører vista 64 bit, men vis den fuldstændige sti på adresselinien er der ikke
Og du skriver at jeg skal skrive stien
C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
(den er der ikke)
dit brugernavn er det navnet på mi C-drev
Avatar billede b-and Novice
30. juli 2009 - 13:21 #14
Nej det har ikke noget og sige at du benytter Vista 64-bit i denne forbindelse.

Kig her > http://peecee.dk/upload/view/183341 < der kan du se at mit brugernavn er Bjarne Andersen - fordi det er det jeg hedder og har kaldt mig selv under installationen af maskinen.

Kunne godt forestille mig at du har gjort noget tilsvarende…
Avatar billede vuske Seniormester
30. juli 2009 - 13:32 #15
ok, men jeg kan slet ikke komme i fobindelse med outlook, hver gang jeg prøver at starte komme den med den meddelse som jeg har skrevet aller øverst i mit spørgsmål, så jeg har prøvet at skrive den sti du anbefaler nede i start søgning
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2009 - 13:38 #16
Du skal ikke åbne Outlook, du skal gå i "Denne computer" og browse frem til C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
Avatar billede vuske Seniormester
30. juli 2009 - 13:44 #17
C:\Document and Settings\kurt\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

jeg har skrevet sådan
Avatar billede b-and Novice
30. juli 2009 - 13:52 #18
Gør nu som vejmand skriver - brows dig frem til stien.

Denne Computer - hedder godt nok kun Computer i Vista, men ellers så er fremgangsmåden som beskrevet.

Og du skal ikke bruge søg funktionen - men som beskrevet.
Avatar billede vuske Seniormester
30. juli 2009 - 14:00 #19
Når jeg har skrevet hele stien skriver den
blev ikke fundet. Kontroller stavemåden, og prøv igen
Avatar billede b-and Novice
30. juli 2009 - 14:16 #20
Lad nu være med og SKRIV den sti, men gør nu som du bliver bedt om:

Dobbeltklik på > Computer > dobbeltklik på > Document and Settings> dobbeltklik på >dit brugernavn > dobbeltklik på > Lokale indstillinger > dobbeltklik på > Application Data > dobbeltklik på > Microsoft > dobbeltklik på > Outlook
Avatar billede vuske Seniormester
30. juli 2009 - 14:32 #21
Jeg forstår godt at jeg skal gøre som du skriver.
Jeg kan dobbeltklikke på computer, men så har jeg ikke mere at de ting du skriver, jeg kan godt finde dem men kan ikke komme videre - kunne jeg bare sende et skærmprint til dig så du kunne se det, det ville måske gøre det lettere for mig og dig også
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2009 - 15:15 #22
Skal det forstås sådan, at du ikke kan browse dig frem i C:\ drevet?
Avatar billede b-and Novice
30. juli 2009 - 17:45 #23
Samme spørgsmål som vejmand - og ja, upload blot et printscreen.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2009 - 18:07 #24
Du kan evt. uploade et screenshot her: http://peecee.dk/upload
Og så sende en kommentar med linket til billedet herind.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2009 - 19:38 #25
Jeg har lige fundet ud af følgende:

Hvis det er i Vista, er stien lidt anderledes:
drev:\bruger\AppData\Lokal\Microsoft\Outlook

Mon ikke du kan finde .pst filen der?
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2009 - 19:40 #26
Hvor gemmer Microsoft Office Outlook 2007 mine oplysninger og konfigurationer?:

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP100669141030.aspx
Avatar billede vuske Seniormester
30. juli 2009 - 22:30 #27
http://peecee.dk/upload/view/183454
jeg har prøvet at lave en skærmkopi, jeg er ingen ørn til det her håber at i bærer over med mig
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juli 2009 - 22:49 #28
Du skal ikke skrive noget, du skal browse dig frem i stedet.
Du skal:
Dobbeltklik på KURT (C:)og klik dig videre ad denne sti: drev:\bruger\AppData\Lokal\Microsoft\Outlook
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. juli 2009 - 16:16 #29
Vuske.
Hvis du vil have lidt direkte remote hjælp, så send mig dine kontaktoplysninger på min mail under min profil.
/ptj_11
Avatar billede vuske Seniormester
31. juli 2009 - 16:35 #30
Ja tak til direkte remote hjælp
Har sendt en mail til dig - jeg kan jo bruge min webmail
Avatar billede vuske Seniormester
01. august 2009 - 12:32 #31
Nu har jeg fået klikket mig frem til outlook.pst - der er også en der hedder archive.pst skal jeg også bruge den - sletter jeg så outlook fra min computer og installerer den igen, som tidliger beskrevet og kan jeg så være sikker på at alt er med (også kalenderopgaver)
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2009 - 15:20 #32
Så er problemet løst.
Fejlen kunne ikke afhjælpes, så med alle pstfiler i backup, blev officepakken geninstalleret. Alt virker efterfølgende.
/ptj_11
Avatar billede vuske Seniormester
01. august 2009 - 19:27 #33
Jeg siger igen mange tak for hjælpen - også tak til de andre som hjalp mig
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2009 - 20:07 #34
Jeg skylder lige at fortælle, at den fejlkode, som loggen kunne levere, ikke var kendt på microsofts sider, og derfor ingen behandling tilrådet.
/ptj_11
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 16:34 #35
Hej!

Jeg har samme problem, og det forsvinder desværre ikke ved hjælp af en afinstalling og geninstallering. (Jeg har lavet backup af pst-filerne.)

Fejlloggen er vist nok denne her:

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Windows Error Reporting" />
  <EventID Qualifiers="0">1001</EventID>
  <Level>4</Level>
  <Task>0</Task>
  <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2009-07-31T01:20:11.000Z" />
  <EventRecordID>82723</EventRecordID>
  <Channel>Application</Channel>
  <Computer>Timo-PC</Computer>
  <Security />
  </System>
- <EventData>
  <Data>838934367</Data>
  <Data>1</Data>
  <Data>APPCRASH</Data>
  <Data>Intet</Data>
  <Data>0</Data>
  <Data>OUTLOOK.EXE</Data>
  <Data>12.0.6316.5000</Data>
  <Data>4833a470</Data>
  <Data>unknown</Data>
  <Data>0.0.0.0</Data>
  <Data>00000000</Data>
  <Data>c0000005</Data>
  <Data>685421cd</Data>
  <Data />
  </EventData>
  </Event>

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede iwe Nybegynder
06. august 2009 - 11:12 #36
Jeg har oprettet en ny tråd med problemet - med friske point! :-)

http://www.eksperten.dk/spm/882879
Avatar billede alessandro Nybegynder
17. august 2010 - 19:01 #37
Fandt dette svar på nettet. Det virkede for mange og også for mig. Outlook 2007.

Start->kør..skriv følgende -> "Outlook.exe/resetnavpane"

tryk enter og wolaa..
17. august 2010 - 20:10 #38
Outlook.exe      /resetnavpane

http://www.outlook-tips.net/howto/commandlines.htm