Avatar billede tillebeck Nybegynder
28. juli 2009 - 10:59 Der er 6 kommentarer

mail vises forkert på exchange

Jeg sender nogle mails via php, men når de læses gennem en MS exchange-server, så tolkes html'en ikke (alle klienter virker ellers fint, mener også outlook uden exchange).

Jeg synes at have læst om en ekstra linie i mail-headeren for at komme omkring problemet, men kan ikke lige finde frem til noget om det.

Det her er vist ikke særligt php-specifikt, men håber på et godt svar alligevel. Evt. et maileksempel, som virker med exchange.

Hilsen Anders
Avatar billede repox Seniormester
28. juli 2009 - 11:13 #1
Du kunne eventuelt forsøge dig med at paste en en mail (med headers) ind, så vi muligvis kunne udpege den potentielle fejl?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
28. juli 2009 - 11:37 #2
Det er muligvis Content-Type headeren du mangler

Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1
Avatar billede leif Seniormester
28. juli 2009 - 12:04 #3
Bruger du fx. en færdig class som phpmailer eller swift til det ?
Avatar billede tillebeck Nybegynder
28. juli 2009 - 14:00 #4
Jeg skrev uden at sende headers, da jeg har set et eksplicit fix på korrekt visning via exchange server. Men da jeg ikke kan genfinde det ved en søgning, så er det vist ikke set særligt kendt problem

Jeg har i stedet brugt en indbugget funktion i TYPO3 (htmlmail) til at sende mails med. Har ikke fået feedback fra exchangebrugerne om der er kommet styr på mailsene.

Som det var:
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Message-Id: <20090703123705.84D3234033@tn070422.typomedia.dk>

Skal nok lige vende tilbage med feedback på om problemet er løst.
Avatar billede tillebeck Nybegynder
28. juli 2009 - 14:01 #5
(ved godt at der er fejl i header med text/html)
Avatar billede tillebeck Nybegynder
03. august 2009 - 09:22 #6
Mit problem er løst ved at bruge en anden funktion.

Men tråden har har taget en drejning. Jeg ledte efter "den hemmelige header linie" som gør at netop exchange tolker en htmlmail, som html, og ikke blot vedhæfter filen (hvor alle andre testede klienter tolker html'en).

Jeg har læst om det før på nettet, men selv nu ved gode søgninger kan jeg ikke finde det. Det tætteste jeg er kommet på er problematikken med enten /n eller /r eller begge to. Tror nu ikke, at det var det.

Men tak for feedback