Avatar billede ullahelene Nybegynder
27. juli 2009 - 09:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke formatere min computer.

Hej.

Min computer er started med at komme med en blå skærm hvor der med hvid tekst stå at windows har fundet en fejl og lukkes, jeg har prøvet at formatere den, men den når ikke ret langt før beskeden kommer op igen.
Jeg køre med windows xp home og har ingen kopier i min computer.

Håber virkeig at der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.
På forhånd tak.

Venlig hilse
ullahelene
27. juli 2009 - 09:05 #1
Hvordan ...prøvet at formatere den...

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede ullahelene Nybegynder
27. juli 2009 - 09:13 #2
Ved at boot op fra min windows cder, og nej jeg havde ikke internet i mens jeg prøvede, men der går ikke andet end et par minutter før den blå skærm kommer frem og skriver at windoms har fundet en fejl, og så er computeren helt låst fast.

Her er hvad der der stod på skærmen.

Stop:oxoooooo7B,(oxF78D2524,oxcooooo34,oxooooooo,oxoooooooo)
Håber du kan bruge det til noget
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2009 - 09:21 #3
husk lige at pille alt fra også f.eks et web camera.
det kunne godt ligne en hardware som win ikke accepterer.
altså ud med alt printer og usb ting så videre.

m.v.h
Avatar billede ullahelene Nybegynder
27. juli 2009 - 09:28 #4
Det har jeg gjort, men det hjælper heller ikke, har lige bootet op fra cderen igen, men kommer næsten inger vejne før den blå skærm kommer frem.
Avatar billede Frederik Nybegynder
27. juli 2009 - 10:21 #5
Hej

Hvis du har mulighed for det, så kan du tage harddisken ud af computeren, og tilslutte den til en anden computer og gennemføre en formatering inde fra Windows. Herefter kan du så forsøge at gennemføre installationen igen.

- Frederik
Avatar billede ullahelene Nybegynder
27. juli 2009 - 11:39 #6
ok, det vil jeg så prøve, kan godt være at der går noget tid før jeg vender tilbage...
Avatar billede b-and Novice
27. juli 2009 - 11:49 #7
Du skal sætte din maskine til at boote (starte) fra din CD, det er vist der den går galt.

Genstart maskinen og tryk F12 - sæt så via piletasterne maskinen til at boote fra CD'en.

Når du bliver forespurgt om den skal starte fra CD så skal du efterfølgende trykke på en tast - det står med hvid skrift i bunden af dit opstartsbillede…
Avatar billede ullahelene Nybegynder
27. juli 2009 - 12:07 #8
Så er jeg kommet et lille skridt videre, den har taget min cder, men nu skriver den at jeg skal indsætte, Windows XP Professional Service Pack 2 CD i, men den har jeg ikke, kan man finde den nogle steder på nettet??
Hvor er det dejligt at der sidder sådan nogle som jer og hjælper sådan nogle som mig, der ikke har så meget forstand på det...
Avatar billede b-and Novice
27. juli 2009 - 12:43 #9
Det skyldes at din installations CD er fra før SP 2 blev udarbejdet - så kan det godt drille lidt.

MEN fortæl mig hvorfor du vil formaterer(?) er det grundet en langsom maskine, defekt maskine, virus eller en helt sjette årsag??
27. juli 2009 - 12:48 #10
Avatar billede ullahelene Nybegynder
27. juli 2009 - 13:32 #11
Det gør jeg fordi jeg ikke kan komme ind i min computer, så fik jeg afvide at så kunne jeg bare formatere den, så virkede den sikkert igen.
Avatar billede b-and Novice
27. juli 2009 - 13:42 #12
Det er også rigtigt, efter en formatering så køre isenkrammet lige som en nysmurt cykel … gennemgående… *S*

MEN så kan jeg forstå, at der ligger en del data som du nok gerne vil ha' ud - for de forsvinder ved en formatering??

Har du en ekstern harddisk som de evt. kan overføres til??
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juli 2009 - 13:50 #13
Den fejlkode betyder at den ikke kan finde en disk at boote på, så jeg anbefaler dig at prøve en CHKDSK inden formatering.

Start den på CD'en, og gå i genoprettelseskonsolen.

Du kan læse hvordan du får fat i genoprettelseskonsolen her: http://support.microsoft.com/kb/314058/da

Når du er derinde, og har logget på din instalation, skriver du:

chkdsk c: /p /r og trykker enter

Den vil forsøge at reparere disken, og når den er færdig, skriver du exit og rykker enter. Så genstarter maskinen, men husk at tage CD ud, eller starter den op på den igen.
27. juli 2009 - 13:51 #14
Tihi - ...at så kunne jeg bare formatere den, så virkede den sikkert igen.... - sådan er verden ikke heeeeelt. Efter en standard formatering som du er på vej til skal der diverse såkaldte M$ ServicePack instaleres + efterfølgende opdateringer fra WindowsUpdate + Sikkerhedsprogram(mer) + opdatering af samme + Java + DirectX + ....
For ikke at nævne driver pakker/software passende til din hardware/isenkram...
Samt de andre/extra programmer som du bruger (Foto/billedprogram, Office ?, Spil ?, ...)

Som beskrevet ved nævnte http://www.eksperten.dk/artikler/1104 ...
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juli 2009 - 13:57 #15
Netop derfor bør CHKDSK afprøves inden :-)
Avatar billede b-and Novice
28. juli 2009 - 10:41 #16
Kom du videre med dit problem - eller blev det for uoverskueligt med alle de velmente råd??
Avatar billede ullahelene Nybegynder
29. juli 2009 - 07:18 #17
Hej.
Mange tak for de gode råd, min computer virker igen, jeg fik den formateret, og har fået sat alle sikkerhedsopdateringer ind igen. De ting som jeg havde liggende på computeren, har jeg liggende på en cd-rom, da jeg har prøvet at miste mine ting en gang, så brænder tit mine ting ocer.
Hvis i smider et svar, skal jeg nok give jeg point.

Tusind tak for hjælpen.

Hilsen ullahelene
29. juli 2009 - 07:27 #18
Hvad blev så pointen ???