Avatar billede jensenil Nybegynder
26. juli 2009 - 19:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afslut explorer.exe på et fjerneskrivebord

Jeg har er kommet til at afslutte explorer.exe, så jeg ikke har nogen ikoner på skrivebordet eller processlinien på skærmen. Jeg kan heller ikke få jobliste frem på skærmen. Er der nogen der ved om der er mulighed for at genstarte explorer.exe ud at genstarate computeren, da jeg ikke sidder tæt på pc'en.
Avatar billede leif Seniormester
26. juli 2009 - 20:02 #1
Du kan ikke få sendt Ctrl+Alt+Delete så du kan få Joblisten frem og enten sætte maskinen til at genstarte eller starte explorer.exe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. juli 2009 - 23:08 #2
Hvis du har mulighed for at sende Windows-tasten (den med flaget) kan du hold Windows-tasten nede og trykke på R-tasten.

Det får Run (kør) boksen frem, hvor du så kan skrive EXPLORER.EXE.

Alternativ kan du skrive CMD for at få en kommandoprompt frem, hvor du kan skrive EXPLORER.EXE eller andre kommandoer.
Avatar billede jensenil Nybegynder
27. juli 2009 - 00:11 #3
Hvis jeg trykker på Ctrl+Alt+Delete eller Windows-tasten + R så får jeg bare joblisten eller kør dialogboksen for min lokal computeren og ikke for fjernskrivebordet.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2009 - 00:19 #4
Ctrl + Shift + Esc så får du joblisten. Der kan du vælge Filer > nyt job (kør... ) Her skriver du explorer og klikker OK

:-)
Avatar billede jensenil Nybegynder
27. juli 2009 - 00:28 #5
Når jeg anvender ctrl+shift+esc får stadigvæk kun joblisten for min lokalcomputeren og ikke joblisten for fjerncomputer
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2009 - 00:36 #6
Så er det nok fordi at winduet til di fjern computer ikke har fokus. Jeg har lige testet det med en RDP til min windows 2003 server.

:-)
Avatar billede jensenil Nybegynder
27. juli 2009 - 00:52 #7
Tak for hjælpen. Du har ret. Nu har jeg fået joblisten frem ved at trykke ctrl+shift+esc
Avatar billede jensenil Nybegynder
27. juli 2009 - 00:53 #8
Gider tpo give et svar så jeg kan give dig pointerne
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2009 - 01:04 #9
Det var godt at det lykkedes for dig.
:-)