Avatar billede MattiasSkovhoej Nybegynder
26. juli 2009 - 17:15 Der er 2 kommentarer

Problem med at skrive feks é

Jeg kan ikke få tegnene ´ ` ¨ og ^ til at blive vist over bogstaver som a, e eller o på min PC. Det er efterhånden ved at være rimelig irriterende, idet jeg laver en del arbejde på svensk, hvor de bruger  de tegn konstant....

Ved godt at man skal trykke en gang på ´ og så trykke e for at få é - men når jeg trykker en gang på den tast, så får jeg bare ´´ med det samme (ligesom hvis man på en hvilken som helst anden PC trykker på knappen to gange)

Hvor kan jeg ændre på dette? Det er på min bærbare HP Compaq 6930p med vista ultimate 32bit, og problemet er der både med den bærbares tastatur eller eksternt tastatur tilsluttet. Jeg har forsøgt mig med at ændre på indstillingerne for gentagelser osv i kontrolpanel > tastatur  eller kontrolpanel > internationale indstillinger.. men kan ikke få det til at virke rigtigt.

Er der nogensinde nogen der har prøvet det her før? Eller ved hvad jeg skal stille op?
Avatar billede MattiasSkovhoej Nybegynder
27. juli 2009 - 13:33 #1
Ingen der har et bud?
Avatar billede fommy Nybegynder
11. oktober 2009 - 10:44 #2
Det problem har jeg også med mit Logitech tastatur.
Jeg har fundet ud af at det skyldes, at der er to HID kompatible enheder installeret, for når jeg fjerner den ene, så virker det som det skal.
Til gengæld kommer fejlen igen, når jeg genstarter, så har ikke helt fundet ud af hvordan jeg løser det endnu.