Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 07:54 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

hente gamle mails

Hejsa, Jeg vil høre om det kan lade sig gøre at få sine gamle mails frem? mit windows gik ned og jeg kan ikke starte det op.

Jeg har dog lagt en anden windows ind på computeren og kan starte den op, så jeg har adgang til alle filer på disken.
Så er der en fil jeg kan kopiere fra en mappe hvor mine mails er gemt? Lidt for sent at tage bakcup i outlook 2003(importer & eksporter)

Mvh.
Anders
Avatar billede nph12 Nybegynder
21. juli 2009 - 08:20 #1
Hvis du kører Outlook 2003, så burde dine mails ligge i en fil som hedder outlook.pst
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 08:36 #2
Hey, Plejer den ikke at ligge i denne mappe?
C:\Documents and Settings\Longhi\Application Data\Microsoft\Outlook

Har prøvet at søge efter den, men kan ikke finde den på disken.
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 09:05 #3
... og det gør den nok ikke længere da maskinen er blevet retableret.

Du må nok se i øjnene at den er væk.
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 09:17 #4
jamen har installeret windows i en anden mappe, så burde have alt liggende fra den tidligere version. ligesom at mine dokumenter også ligger i anden mappe. Dem har jeg dog reddet
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 09:19 #5
i mappen C:\Documents and Settings\Longhi\Application Data\Microsoft\Outlook

ligger der 4 filer
outcmd.dat
outlook.xml
outlook.nk2
outlook.srs
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 09:29 #6
Ok, det er ret godt.

Har du installeret outlook igen?
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 09:33 #7
nej har jeg ikke gjort endnu
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 09:34 #8
Men prøv også at søg på *.pst. Det er normalt den du skal bruge.
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 09:34 #9
Ok, så vent lidt med det. Men prøv lige ovenstående.
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 09:39 #10
hmm virker lidt mærkeligt, der er slet ingen *.pst fil :(
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 09:45 #11
Altså den hedder nok outlook.pst, "*" er bare en "joker", men det er normalt der den gemmer det hele.

Har du søgt på hele harddisken?

Bruger du exchange-server?
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 10:01 #12
jeps men den finder intet på hele disken.

ja pop3, tror det er en exchange server

men tyder på jeg må opgive det :(
21. juli 2009 - 10:01 #13
Psssst: Også i skjulte/system mapper/filer ...
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 10:12 #14
jeps men den kan stadig ikke finde den
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 10:57 #15
Mere end en harddisk?
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 11:13 #16
nopes har kun et drev
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 11:23 #17
Tror du skal prøve C:\Dokumen...\.. \Local\

Kan ikke huske hvad det hedder i XP, men noget i den stil.

Er du HELT sikker på du har søgt ALT på harddisken?

Det lyder underligt at du kan finde de 4 arbejdsfiler, men ikke outlook.pst.
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 11:33 #18
Ja synes også det virker mærkeligt, men ja den finder kun de 4 filer. men tror bare vi lukker den her, så må de mails gå til:(
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 11:37 #19
Det kunne tyde på de er gået til, men er der en exchange er der mulighed for de kommer når du installerer outlook, og opretter dine konti igen.
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 11:48 #20
kan du ikke lige lave et svar så du kan få point, for din hjælpsomhed
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 12:04 #21
Ingen løsning, ingen point. :)
Læg selv et svar, og snup dem selv. :)
Avatar billede longhi Nybegynder
21. juli 2009 - 12:07 #22
oki men takker for din hjælpsomhed makker:)
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 12:44 #23
Selv tak. :)
Avatar billede b-and Novice
21. juli 2009 - 13:48 #24
Vis skjulte filer og mapper:

Højreklik på > Denne Computer > Stifinder > Funktioner> Mappeindstillinger> Vis
Fjern fluebenet i > Skjul beskyttede operativsystemfiler
Fjern fluebenet i > Skjul filtypenavnet for kendte filtyper
Under > Skjulte filer og mapper > klikkes i > Vis skjulte filer og mapper
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på adresselinien
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på titellinien - det gør det lidt nemmere og finde rundt i hierarkiet
Tryk > Anvend og > OK

Nu skal du huske at alle filer, der vises nedtonet i højre rude i Stifinder, er systemfiler og disse skal omgås med stor varsomhed…

Gå på denne sti:
C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Find nu den fil der hedder: Outlook.pst

Kunne du det??
Avatar billede justrace Novice
21. juli 2009 - 13:59 #25
.."Dit brugernavn" skal være det du brugte før den gik i sort.