Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
20. juli 2009 - 17:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linker fejl LNK2001

Jeg hader linker fejl, de er komplet uigennemskuelige.

Tag nu denne
Error    10    error LNK2001: unresolved external symbol __imp__ilInit@0    MainDraw.obj

Jeg får den i forbindelse med at jeg har forsøgt at implementere devIL (http://openil.sourceforge.net/) i et openGL projekt

Jeg har tilføjet deVIL.lib til linkerens input, og lavet en include "IL\il.h"

Men alligevel kan den ikke finde ilInit() så snart linkeren skal binde lortet sammen. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad der for nogen er et simpelt problem? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2009 - 18:18 #1
Er det eneste link error ?

Hvordan ser de faktisk udfoerte cl kommandoer ud ?
Avatar billede newbie_s Nybegynder
20. juli 2009 - 20:12 #2
Ved ikke om du kn bruge flg link men du an evt kigge på det og se om opsætningen er korrekt

http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=362138
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
21. juli 2009 - 08:12 #3
Ahh skylder nok lidt flere informationer. :)

Jeg anvender Visual Studio 2005 og jeg har tilføjet lib og include filerne i de korrekte kataloger, samt opsat lib'erne som additional dependencies.

error LNK2001: unresolved external symbol __imp__ilInit@0

er den eneste fejl jeg får ud over en ekstra fatal error LNK1120: 1 unresolved external.

selve koden hvor jeg anvender det er meget simpel:

jeg laver en
#include <IL\il.h>

og længere nede i kodens init-funktion kalder jeg:

ilInit()

Og det er så åbenbart denne den ikke kan finde i lib-filerne...
Avatar billede kneppepoliti Nybegynder
21. juli 2009 - 17:31 #4
Nå den løste sig efter noget nørklen.