Avatar billede joysens Nybegynder
16. juli 2009 - 17:34 Der er 12 kommentarer

Kan ikke huske min WPA kode hva gør jeg ??

Min Computer har været til rep og nu kan jeg ikke komme på trådløs netværk pga jeg mangler en WPA kode .. det var min bror som lavede den og han kan ikk huske koden, hva gøre jeg ?
Det er en Netgear router.. har prøvet at "genstarte" routeren men sker ikk ret meget
Avatar billede amite Mester
16. juli 2009 - 17:41 #1
Forbind til routeren via kabel. Åben routerens konfigurationsside (se manualen) i din browser. Log ind med dit administrator kodeord og tildel en ny WPA kode.
Avatar billede joysens Nybegynder
16. juli 2009 - 17:48 #2
ja men .. jeg kender ikk min admin navn og kodeord *
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
16. juli 2009 - 18:02 #3
hvis default password på routeren ikke er blevet ændret så står både brugernavn og password på bunden af din router.
hvis det er blevet ændret kan du resette routeren ved at trykke en kuglepen ind i det lille hul på bagsiden og holde den der i 20 sek og derefter afbryde strømmen og tænde for den igen.

hvis du har andre computeren tilsluttet routeren via det trådløse netværk kan du bruge dette lille program på en af de computere til at se den trådløse krypterings nøgle
http://nirsoft.net/utils/wireless_key.html
Avatar billede joysens Nybegynder
16. juli 2009 - 18:16 #4
hvis jeg gøre det med routeren bliver koden så reset? .. :)
jeg havde en comp der var tilsluttet men kom til at skifte koden så den gik ud :/
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
16. juli 2009 - 18:25 #5
alle indstillinger bliver resettet på routeren inkl kode

prøv at køre det program på din computer selv om du har skiftet koden. for jeg mener at man kan se alle de gamle koder også
Avatar billede joysens Nybegynder
16. juli 2009 - 18:32 #6
oka det vil jeg lige prøve så men hvor kan jeg se dem henne så ?
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
16. juli 2009 - 18:39 #7
åben programmet og for hvert trådløst netværk du har været logget på vil der vare en linje med oplysninger og der står både SSID og krypterings nøglen til at logge på med
Avatar billede joysens Nybegynder
16. juli 2009 - 19:10 #8
der er en med navn og kode og det men når jeg prøver at logge ind med det kodeord sker der ik noget
Avatar billede joysens Nybegynder
16. juli 2009 - 19:16 #9
hva vil koden være hvis jeg reseter routeren ?..
16. juli 2009 - 20:13 #10
(Ingenting!)
Avatar billede joysens Nybegynder
16. juli 2009 - 20:17 #11
Oka tak for hjælpen drenge .. har fået net i den ene nu mangler jeg bar den anden ..
Avatar billede Simonehaha Nybegynder
01. september 2011 - 13:04 #12
Hej. Jeg kan ikke huske koden til min smartphone hva gør jeg?