Avatar billede cille2504 Nybegynder
13. juli 2009 - 18:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!.. Lige købt multistandard DVD-/CD-brænder til brug af video men uden lyd. Hjælp??

Hej!
Jeg har netop købt en super smart DVD-/CD-brænder, for at kunne se DVD'er på den, da jeg ikke har noget cd-rom-drev i min bærbare computer (netbook-minicomputer).
Jeg har fået fingre i en Medion (MD 97710) fra Aldi til 499,-.
Jeg fik med kassen en Nero Essentials 8.3.2.2 CD med, til at installere. Hvilket jeg har gjort.

Jeg kan flot få videon frem osv., men jeg kan ikke få nogen lyd frem. lige inden jeg afspiller dvd'en, så kommer beskeden:

Det kræves en DVD-Video Multichannel Plug-in
Manglende funktioner: Dolby(R)Digital
Det kræver DVD-Video Multichannel Plug-in at udføre den ønskede handling. Denne plug-in giver dine Nero-programmer lyd/videoteknologier, som MPEG-2, Dolby(R) Digital 2 Channel, Dolby (R) Digital 5,1 og CPRM

Du kan også forbedre det Nero-produkt, du bruger i øjeblikket, med denne funktion, hvis du opgraderer til den fulde verision af Nero.

Jeg kan downloade det såkaldte  "DVD-video multichannel plug-in" for 400 kroner, men jeg er MEGET interesseret i at få den enten meget billigere eller HELT gratis.

Håber der er nogle, som kan hjælpe mig!!
13. juli 2009 - 19:20 #1
Velkendt 'problem'/pointe efter instalation af NERO.

Da du instalerede NERO tillod du NERO at være standard afspiller for ALT medie materiale (*) på din computer... istedet for WindowsMediePlayer...
Det FRAVÆLGER jeg altid med NERO instalationen...

(*) *.AVI *.MPG *.WAV *.MP3 *.MID osv osv osv

Så du skal provokere DVDen til at bliver opstartet med WMP (WindowsMediePlayer). Og så tager vi den derfra...
Avatar billede cille2504 Nybegynder
13. juli 2009 - 19:47 #2
Okay. Tak for svaret. Når jeg sætter DVD'en i brænderen så kan jeg vælge at bruge NERO og WMP, men når jeg trykker på WMP så siger den "ukendt DVD" ??
13. juli 2009 - 19:53 #3
Lige en hurtig: Manuelt start WMP og derfra "loade" DVD'en ?
13. juli 2009 - 19:53 #4
Forøvrigt: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Hvilken version af WMP ?
Hvilken evt. Codex pakke ?
Avatar billede cille2504 Nybegynder
13. juli 2009 - 20:17 #5
Nej. Altså når jeg indsætter DVD'en i cd-romdrevet, så kommer den sædvanlige besked op om hvilket program man vil bruge. Hvor jeg herefter vælger WMP.

Jeg har Windows XP og Windows Media Player Version 9.0

Jeg kan se under egenskaber på WMP-player, at der ikke var sat hak i DivX-filtyperne under indstillinger. Kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 14:08 #6
Prøv at downloade Windows media player 11.
http://windows-media-player-11.dk.malavida.com/mvdwn/4465-windows
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. juli 2009 - 14:20 #7
Okay. Jeg prøver lige at se om det virker. Tak.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. juli 2009 - 14:30 #8
Den skriver: Windows Media Player kan ikke afspille denne dvd, fordi der er et problem med den digitale kopibeskyttelse mellem dvd-drevet, dekoderen og skærmkortet. Prøv at installere en opdateret driver til skræmkortet.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 14:32 #9
Husk også lige at lukke gamle spørgsmål. Har du ikke fået et
brugbart svar, lægger du bare et selv, som du accepterer.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. juli 2009 - 14:36 #10
Du mener tidligere spørgsmål, som ikke har noget med dette at gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 14:39 #11
Det lyder da mærkeligt, men du kan jo prøve det.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 14:43 #12
Ja jeg mener gamle spørgsmål, som ikke har noget med dette
spørgsmål at gøre. f.es. januar 2008.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. juli 2009 - 14:52 #13
Jeg har søgt efter en ny driver, men der findes ikke nogen, der er nyere end den jeg har.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 15:32 #14
Næ men det lød også mærkelig, at det skulle foresage problemet.

Prøv at se om den gratis converter her kan bruges. Jeg ved det ikke.

http://www.download3000.com/dvd-video-multichannel-plug-in-downloads.html
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 15:44 #15
Foreslår, at du først prøver at downloade denne player, som kan
meget mere end wmp. Måske kan den klare problemet.
http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 16:03 #16
Prøv at læs en anprisning af VLC på PCworld:
http://www.pcworld.dk/art/10966?fpindex&fppos=1&a=block&i=113
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. juli 2009 - 19:50 #17
Fantastisk! Nu virkede det endelig -med VLC-afspilleren. Tusind tak!
Avatar billede off-line Nybegynder
14. juli 2009 - 20:04 #18
Nå det var da godt, så lægger jeg et svar:)