Avatar billede borrisholt Novice
13. juli 2009 - 16:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Remote Desktopn på 2003 R2

Hej

Jeg har reinstalleret min server (HD'en brød sammen) og i den forbindelse har jeg lagt en Windows 2003 Server R2 på.

Nu kan jeg ikek forbinde fra min vista maskine til min server Via remote desktop.  Connectionen er i lokal netværk.

Der er netværk på serveren.
FireWallen er disabled. (I services)

Jens B
Avatar billede benzboy Nybegynder
13. juli 2009 - 17:00 #1
Prøv lige den her: http://support.microsoft.com/kb/289289. Den kan gøre underværker.
Avatar billede borrisholt Novice
13. juli 2009 - 17:31 #2
Sikkert, men det er et dødt link :o)
Avatar billede borrisholt Novice
13. juli 2009 - 17:39 #3
Jeg gættede selv det rigtige link :
http://support.microsoft.com/kb/289289/da

Men det er ikke det der er  problemet. Den vil slet ikke connecte. Du ved som om jeg havde skrevet en forkert adresse (det har jeg ikke)

Jeg kan heller ikke telnette serveren på porten
Avatar billede benzboy Nybegynder
13. juli 2009 - 18:37 #4
Ja, det døde link skyldes så at man overholder reglerne for dansk retskrivning og placerer et punktum i enden af en sætning. Fjern det punktum så virker det. Never mind, det løste ikke problemet. Jeg er lidt blank så. Har du tilmeldt klienten korrekt til domænet efter at have re-installeret serveren ?
Avatar billede borrisholt Novice
13. juli 2009 - 19:35 #5
Jeg kører ikke domæne. Grunden til jeg har en server er fordi jeg bruger den som filserver og downloadserver. med mere.

Den eneste forskel på gammel og ny opsætning er at det ene er en R2 og det var den anden ikke. Den oprindelige skive er knækket så jeg måtte have en ny version.
Avatar billede snowball Novice
13. juli 2009 - 19:51 #6
Kan du pinge serveren og ellers tilgå dens andre ressourcer?

Måske et dumt spørgsmål, men du er 100% sikker at Remote Desktop i er slået til på serveren? Altså at der er kryds i "Allow users to connect remotely to your computer".
Avatar billede borrisholt Novice
14. juli 2009 - 16:00 #7
Hej

Ja jeg kan pinge den og tilgå delte resourser.

Jeg er 100% sikker på remote desktop kører på maskinen, fordi hvis jeg fra maskinen selv forsøger at oprette en remote desktop connection, får jeg en fejl om der kun kan køre en consol per maskine. Altså virker det.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
19. juli 2009 - 08:33 #8
prøv lige at højreklikke på my computer > properties > remote og se om fluebenet er sat ved eneable remote desktop on this computer
Avatar billede borrisholt Novice
19. juli 2009 - 15:58 #9
bit-phreak>>Tak for løsningen. JEg fandt den dog selv i går aftes. Det var nøjagtigt DET der var problemet. Tæn at man kan over se noget SÅ banalt.

Nå men derfor tilfalder pointsne stadig dig. Smid et svar :o)
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
19. juli 2009 - 18:51 #10
kommer her :D