Avatar billede Sylvaxi Nybegynder
09. juli 2009 - 13:52 Der er 1 kommentar

Exchange webmail uden intern webserver?

Vi en en lille dansk service virksomhed med omtrent 6 interne klienter og 8 eksterne brugere med behov for mail, kalender, sharepoint og senere muligvis SQL via en CMS løsning. Idag har vi valgt at få hostet hjemmeside og mails eksternt på et webhotel, hvor der også er mulighed for SQL.

Vi anvender en SBS 2003 som håndterer exchange samt bogholderi C5 2008 som anvender SQL ekspres, samtidig er serveren håndterer dhcp samt dns. Jeg er interesseret i at vide dels om det kan lade sig gøre at linke fra den eksterne webhotel indtil exchange serveren, og på den måde give medarbejdere adgang til mails, kalender sharepoint gennem internettet, eller om en anden løsning er at foretrække?

Af sikkerhedsmæssige årsager vil vi gerne undgå at den nuværende SBS 2003 som fungerer som primær server, og skal agerer offentlig webserver, samtidig er vi ikke interesseret i at skulle ud og investerer i en server mere, blot til dette.

Håber der er nogen derude med en god idé! :-)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. juli 2009 - 22:11 #1
linke ???

sbs må ikke være på nettet, og du vil ikke invester, så det er vist dig der skal komme med idén