Avatar billede faxe Nybegynder
09. juli 2009 - 11:42 Der er 1 kommentar

Domæne modtager ikke mail, men alle andre domæner på sammen server virker fint

Vi har et domæne som ikke modtager mails.. det er pludselig holdt op, der kan sendes mail fra det.

Der ligger adskellige andre domæner som sammen server (og samme ip) som intet problem har... Jeg kan ikke finde nogle fejl

Er det muligt at trace en mail for at se hvor/hvad der går galt? Eller kan det være selve domænet der er black-listet? og hvor kan jeg tjekke det? Jeg har tjekket om IPén var blacklistet, og det er den ikke...

Håber på at der er nogle der har nogle ideer...!

Vores mailserver - MailEnable på W3K/IIS 6.0 har givet følge status-rapport:

Record Type Description Values
MX MailExchanger records specifically are used to define mail hosts for the specified domain. Mail Servers will attempt to send mail to these hosts first. koegebugt.dk
mail.koegebugt.dk
A Alias records specifically are used to define hosts within the specified domain. Mail hosts will attempt to send mail to these hosts second. 93.160.66.234
CNAME CNAME Records are the last records that are used by Mail Servers to resolve a host. (None)

The following results were derived by querying your DNS and Mail Server:

Test Result
Domain Name: PASS, koegebugt.dk
Servers hosting DNS Records: PASS, Name Servers are: ns3.gratisdns.dk,ns4.gratisdns.dk,ns5.gratisdns.dk,ns1.gratisdns.dk,ns2.gratisdns.dk
A Record Resolution (koegebugt.dk) PASS, 93.160.66.234
PTR Record Resolution (koegebugt.dk) PASS, PTR=0x5da042ea.cpe.ge-0-2-0-1104.arcnqu1.customer.tele.dk
Server Responding (koegebugt.dk) PASS, 220 flexweb.dk ESMTP MailEnable Service, Version: 0-3.61- ready at 07/09/09 11:25:45
A Record Resolution (mail.koegebugt.dk) PASS, 93.160.66.234
PTR Record Resolution (mail.koegebugt.dk) PASS, PTR=0x5da042ea.cpe.ge-0-2-0-1104.arcnqu1.customer.tele.dk
Server Responding (mail.koegebugt.dk) PASS, 220 flexweb.dk ESMTP MailEnable Service, Version: 0-3.61- ready at 07/09/09 11:25:45
Avatar billede reupke Nybegynder
12. juli 2009 - 11:50 #1
Når man forsøger at levere en email til din server, så kommer der følgende fejl:

503 This mail server requires authentication when attempting to send to a non-local e-mail address. Please check your mail client settings or contact your administrator to verify that the domain or address is defined for this server.

Det betyder at din mailserver ikke betragter domænet som et lokalt. Dvs. at du formentlig mangler at sætte domænet op i din mailserver, eller det er deaktiveret. Hvis det er ikke er tilfældet, så tyder det på en fejl i din mailserver.