Avatar billede eckhoff Nybegynder
08. juli 2009 - 08:29 Der er 4 kommentarer

PHP 5.1.2 med apache2 og mySQL server 4.1

Har efterhänden läst mange träde her pä sitet omkring problemer med PHP 5 og mySQL, men kommer alligevel ingen veje, sä inden pc'en ryger ud af vinduet her fra 5 sal, vil jeg lige spörge jer til räds.

När jeg vil äbne et .PHP dokument kommer der kun fejl med php konfigurationen. Jeg har väret inde i PHP.ini og kigget pä:

;extension_dir = "./"
extension_dir = "C:/Programme/PHP"

Syntes at jeg har prövet at ändre denne pä alle mest muligt tänkelige mäder men kommer ingen vejne!!! :(

Hvad er det jeg gör galt her???

--Eckhoff
Avatar billede kdasummer Nybegynder
08. juli 2009 - 08:39 #1
umiddelbart ser det ud som om andre bruger backslashes, så hvad sker der hvis du skriver "C:\Programme\PHP"? eller "C:\\Programme\\PHP"? Nogle steder står der også at der ikke skal være gåseøjne udenom.

Jeg bruger kun PHP under Linux, så kan desværre ikke tjekke hvad der virker.
Avatar billede nissen2630 Novice
08. juli 2009 - 09:00 #2
Min ser sådan ud:

extension_dir = "C:\xampp\php\ext\"
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2009 - 15:05 #3
Kan du uddybe "fejl med php konfigurationen" ?
Avatar billede showsource Seniormester
08. juli 2009 - 21:18 #4