Avatar billede heramir Nybegynder
05. juli 2009 - 23:07 Der er 5 kommentarer

Køb af ny stationær computer

Hejsa

Som titlen siger, skal jeg til at købe en ny stationære computer. Har tænkt på at købe delene hjem selv og samle den. Dog regner jeg med at få bestille processor, bundkort og kabinet samme sted, så de kan samle disse, da jeg helst ikke vil rode med disse ting:). Resten vil jeg dog selv sætte i. Da jeg har nogle nyere dele, skal disse ikke købes ind. Disse dele er netkort, lydkort, graffikkort, harddisk og dvd-brænder. Mit grafikkort er et Geforce 8800 GT og lydkortet er et Creative Audigy SE. Hvis jeg kan få nogle større opgraderinger til disse 2 ting ved et mindre beløb, er jeg villig til at opgraderer disse. Men jeg mangler altså et nyt kabinet, processor, bundkort og ram.

PC'en skal primært bruges til gaming og lidt 3d Studio Max. Angående processoren, er jeg hverken AMD eller Intel fanatiker, så det er for mig lidt ligegyldig hvilket mærke det bliver. Vil gerne have den til at ligge omkring de 3GHz. Bundkortet behøver ikke kunne det vilde, det skal bare virke:). Karbinet skal bare være et ganske almindeligt sort kabinet, det behøver ikke at have så mange fancy features eller lys/lygter:D. Til sidst vil jeg gerne have omkring de 4gb-6gb ram, mærket betyder ligeledes ikke noget, bare de virker.

Regner med at ville bruge omkring de 4000kr, men kan gå lidt højere op hvis det vil sætte ydelsen markant højere op. Har leget lidt med nogle konfigurerbare computere på www.midtdata.dk, men ved ikke om det er det bedste sted. Hvad vil I anbefale at jeg køber, og evt. hvor henne??

Som en sidste ting, skal jeg bruge Win Vista 64bit styresystem.

På forhånd tak.

Heramir
Avatar billede gomsen Nybegynder
05. juli 2009 - 23:12 #1
Avatar billede heramir Nybegynder
06. juli 2009 - 10:35 #3
Hvor stor er forskellen på AMDs Phenom2 X3 720 processor og Athlon 64 x2 6000+???
Avatar billede drenriza Nybegynder
06. juli 2009 - 11:04 #4
Phenom II er anderledes i arkitekturen. I forhold til x2 i det jeg ved.
Avatar billede gomsen Nybegynder
28. februar 2011 - 19:00 #5
sryrtsy rtbtdyuytu