Avatar billede cellebelle Nybegynder
03. juli 2009 - 12:29 Der er 8 kommentarer

Hjælp til trådløst internet

Hejsa:)
Jeg har prøvet alt hvad jeg kunne til at få mit trådløse internet til at virke på min stationær pc. Jeg synes det er mærkeligt fordi det har virket før. Den siger at den opfanger internettet, men så når jeg åbner min webbrowser eller noget andet man skal bruge internettet til, så kan den ikke og siger at der ikke er noget internet.

Nogen der har nogle forslag til hvad der kan være galt?

På forhånd tak:)

Michelle
Avatar billede osdata Nybegynder
03. juli 2009 - 13:12 #1
Det kan være en fejl noget sikkerhedssoftware - f.eks. Norton Internet Security.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede elkoger Nybegynder
03. juli 2009 - 14:46 #2
Ellers er den gal med DNS?

kan du pinge; 72.14.221.104? :)
Avatar billede cellebelle Nybegynder
03. juli 2009 - 20:15 #3
Der er ikke noget galt med DNS'en har lige tjekket og det har heller ikke noget med sikkerhedssoftwaren at gøre. Men tak for forslagene
Avatar billede cellebelle Nybegynder
03. juli 2009 - 20:18 #4
Og når jeg prøver at pinge 72.14.221.10. siger den noget med reguest timeout, men min søsters kæreste siger der ikke er noget galt med dnsen så det regner jeg da med.
Avatar billede elkoger Nybegynder
03. juli 2009 - 20:24 #5
Pinger du 72.14.221.10 eller 72.14.221.104 ?
og nej, hvis du heller ikke kan pinge: 72.14.221.104 så er det ikke DNS.

Men hvordan sidder det nu?

[MODEM]->[WIRELESS ROUTER] eller?
er du sikker på at din wireless router får den rigtige IP?
Avatar billede cellebelle Nybegynder
03. juli 2009 - 20:32 #6
72.14.221.104. og ja det sidder [MODEM]->[WIRELESS ROUTER]. og jeg er sikker på at routeren for den rigtige IP. Jeg tænker der måske er sket noget med computerens opsætninger eller der måske er sket noget med mit netværkskort men hvordan tjekker jeg det?
Avatar billede elkoger Nybegynder
03. juli 2009 - 20:47 #7
måske

start -> kør -> cmd -> OK
ipconfig

så vil du se hvad IP adresse den evt får fra router.

samt kan du prøve at køre nede i kør:
netsh winsock reset
Avatar billede cellebelle Nybegynder
03. juli 2009 - 20:56 #8
okay det prøver jeg