Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
01. juli 2009 - 17:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min cpu bliver varm.. Intel E8400

Hej folkens.

Som overskriften antyder, bliver min cpu varm.. Det er en Intel E8400 med stock køler.. idle kører den 45 grader og ved full load, genstarter den så til sidst, mere end 60 grader hvertfald hva jeg lige har overvåget.

Bruger speedfan til at se temperaturen med.

Inde i speedfan er der så osse noget der hedder "AUX" som er 115 grader ? tror det er en fejl, men ved ikke ?

Problemet opstod efter at jeg skiftede bundkort. Har prøvet med flere forskellige cpu'r og kølere.. Bundkortet er et P5B Premium og med nyeste bios.

Håber i kan hjælpe, VH martin
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
01. juli 2009 - 18:27 #1
hav bliver din temperatur opivet i ?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. juli 2009 - 18:35 #2
AUX er en fejl. Det er en lille mærkværdigt stik der bliver brugt til at give AGP soklen ekstra strøm på ældre Intel chipset. Efter som det ikke er monteret er det en fejllæsning. Jeg har tidligere set AUX temperaturer på strømforsyninger der ikke havde stikket.
Avatar billede gammelgaard_mink Nybegynder
07. juli 2009 - 08:20 #3
#2 Tak for kommentaren hottadpole. Jeg fandt desværre ikke ud af hvorfor min cpu bliver så varm, men er nok sommer varmen..

Smid et svar og du får nogle point :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. juli 2009 - 10:35 #4
Det kan godt tænkes det er sommeren der spiller ind, men hvis jeg var i dit sted ville jeg alligevel være urolig. Hos undertegnede holder en CNPS9900 LED fra http://www.zalman.co.kr/ENG/product/CategorySecond_Pic.asp en I7 920 på under 50 efter en lang eftermiddag. Det er en lidt dyr løsning, men absolut besværet værd. Eneste minus er monteringen der kræver at bundkortet løftes ud for at kunne montere køleren på en lille plade. Vidunderet kan beskues på http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=500020