Avatar billede thezimzter Nybegynder
28. juni 2009 - 18:42 Der er 7 kommentarer

Asus Radeon HD4890 1024mb

Har netop købt et nyt system med Asus m4n78-pro mortherboard, 2,6 Ghz AMD Pheneom Quad core, HD4890 grafikkort, 4 gb 1066mhz ram, Vista Business...

Alt skulle være så godt til spilleoplevelsen, men men men... Jeg satte spillet Prototype på, og som udgangspunkt satte spillet tingende op til en lidt over middel ydelse. Jeg tænkte at det skulle da testes. Det så godt ud, men begyndte pludseligt at hakke kraftigt når man "flyver" igennem luften og andre steder hvor der kræves en massi rendering. Jeg underes, da en god kammerat med et væsentligt langsommere system kan køre spillet på fuld opløsning uden hak. Han kører XP, Intel processor og et Gforce 8800GTX garfikkort. Altså et system der er mit underlegent. Et statement som 3D mark understregede til fulde.

Efter jeg har opdateret samtlige drivere i systemet til de nyeste mulige må jeg tilstå at jeg er i vildrede. Det virker ærligt talt som om, at der er en eller anden opsætning jeg har misset... Er der nogen der har gode forslag til grafikkort eller andet jeg kan prøve at rode med? At minimerer Vista's krav er ikke en option, da dette SKAL kunne fungerer uden (det er desuden allerede testet)

Hjælp....

/sagger
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. juni 2009 - 19:24 #1
hvis du går ind under egenskaber for "computer" - skulle der gerne være en blåt felt med nogle tal i, evt 1 eller hos mig 4,4 - alt efter hvor kraftfuld maskinen er mener jeg, prøv at kigge på det vindue..
Avatar billede thezimzter Nybegynder
28. juni 2009 - 20:31 #2
Ja, Vista mener at systemet er til 5,9...

/s
Avatar billede justrace Novice
28. juni 2009 - 21:10 #3
Er det kun i det spil? Benytter spillet PhysX?
Avatar billede thezimzter Nybegynder
29. juni 2009 - 11:49 #4
Jeg ved ikke om spillet benytter physX. Mener ikke at have installeret det og der står ikke noget på spillets hjemmeside.
Avatar billede justrace Novice
29. juni 2009 - 12:26 #5
Prøv at gå i indstillinger og vælg grafik. Prøv at se om der er noget der hedder sådan. Har prøvet Mirrors Edge og da jeg slog det fra kørte det forrygende. Prøv evt. også at kigge på æskens bagside efter PhysX, og hvis det står der, et eller andet sted benytter spillet sig af funktionen. Da det er en nVidia-funktion understøtter ATI-kortet det jo ikke.

Kunne heller ikke finde ret meget om krav til spillet da jeg kiggede efter i aftes.
Avatar billede justrace Novice
29. juni 2009 - 12:27 #6
>>Prøv at gå i indstillinger og vælg grafik.

Det er inde i spillet jeg mener. :)
Avatar billede thezimzter Nybegynder
02. juli 2009 - 17:21 #7
Har nu opdateret BIOS, opdateret samtlige driverer inkl. netkort, afinstalleret PhysX selvom der ikke var installeret nogen engine, men stadig har det ikke hjulpet. Jeg kan ikkke se noget under opsætningen i spillet...

Stadig på ret så bar bund her...

/s