Avatar billede anders0710 Nybegynder
25. juni 2009 - 15:22 Der er 2 kommentarer

XML og replace

Hej alle,

Mit spørgsmål drejer sig om en replace funktion, som er designet i XML. Via denne replace funktion skal jeg foretage følgende:

      - Søg efter "href" i en html fil.
      - Erstat med "onClick="javascript.....;" href"

Jeg har forhørt mig ved min IT afdeling, men de mente ikke at det ville kunne lade sig gøre. De mente ikke at XML kode kunne tage imod citationstegn. Det syntes jeg er mærkeligt da næsten alle andre sprog har en escape funktion der gør det muligt at indsætte tegn og andet.

Kan det være rigtigt at jeg ikke kan foretage den replace forespørgsel som jeg har brug for.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juni 2009 - 15:28 #1
XML er grundliggende data ikke kode.

Du kan godt skrive noget kode som laver en saadan erstatning.

Men hvilken sprog vil du kode i?

(XSLT er faktisk XML, men XSLT er naeppe det rette valg til opgaven)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2009 - 03:22 #2
anders?