Avatar billede m.lykke Nybegynder
25. juni 2009 - 08:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

calculator/lommeregner popups i Vista Business ?

Jeg har et underligt problem på min HP6910P bærbare maskine med Vista Business på. (der bliver ikke koblet dock & ekstra keyboard på denne)

På helt tilfældige tidspunkter og uden tastetryk popper den indbyggede calculator frem på skærmen og bare ligger sig lag på lag - der kan komme 150 stk. på 15 minutter. (calculator har ingen genvejstast tildelt)

Maskinen er virusscannet til ukendelighed og har kørt masser af antispyware/malware programmer på maskinen - ingen af disse kan finde noget som ikke skal være der.

I msconfig er der heller ikke vist mærkelige ting under opstart - ligeledes heller ingen mærkelige processer er kørende.

Nogle som kender et fix til dette ? - eller kan man uninstalle calculator på en eller anden måde ?
25. juni 2009 - 08:34 #1
Du ka' jo køre denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede m.lykke Nybegynder
25. juni 2009 - 08:49 #2
tror desværre ikke ccleaner er løsningen.

desuden er det en business maskine med en masse data på - den skulle helst ikke komme til at fjerne ting som måske gør maskinen ubrugelig, så den skal reinstalleres efterfølgende.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
25. juni 2009 - 09:49 #3
Er der en bestemt interval, eller et bestemt tidspunkt på dagen, de dukker op?
Måske er der nogen der har lavet en dårlig spøg og sat noget ind i Opgave-styringen...
For at finde ud af det, skal du højre klikke på "Computer", vælg "Administrer" og så finder du "Opgaver" (eller noget lignende)...
Avatar billede m.lykke Nybegynder
25. juni 2009 - 09:52 #4
det er helt tilfældigt.
25. juni 2009 - 10:01 #5
... der er ikke noget brugbart der bliver slettet med CCleaner ell. lign. - den er gennemført >100.000 gang før...
Så kom bare med loggen fra Malwarebytes + HiJackThis ...
Avatar billede m.lykke Nybegynder
26. juni 2009 - 10:03 #6
Det lykkedes mig at finde årsagen til den sjove fejl.

Det er når du tilslutter den trådløse Logitech MX3200 mus + modtager i USB porten på en vista maskine, så trigger den på en eller anden måde calc.exe og spammer popups frem på skærmen.

Løsning - tilslut en anden mus.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
26. juni 2009 - 10:12 #7
Normalt er jeg imod, at man tildeler pointene sig selv, men i dette tilfælde har du jo selv løst dit problem. :)
Men hvordan fandt du ud af det? Ved effektiv detektiv arbejde, eller da du tilfældigvis brugte en anden mus?
Avatar billede m.lykke Nybegynder
26. juni 2009 - 12:09 #8
det var rent tilfældigt, skulle lige bruge musen i en anden maskine.

Har testet på 5 andre vista maskiner og den kommer frem hver gang.

Jeg giver hellere end gerne point væk når mit problem bliver løst, men når det ikke gør - så er der jo ingen som skal have.