Avatar billede sejler22 Nybegynder
24. juni 2009 - 23:42 Der er 3 kommentarer

Flyt min Joomla

Hej
Jeg har eksperimenteret med Joomla (nybegynder) hjemme på pc'en under Xampp.
Nu vil jeg så gerne have hele skidtet, som jeg har bygget op indtil videre, over på mit webhotel, som har installeret Joomla 1.5 for mig.
Jeg er klar over at det skal føres over via FTP, men hvad skal jeg tage med? Og hvad skal evt. ændres?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2009 - 10:14 #1
Avatar billede sejler22 Nybegynder
26. juni 2009 - 16:16 #2
Hej Kaloer
Tak for det, men det første link siger ikke rigtig noget, og det andet virker ikke, så jeg er lige vidt.
Den første siger bare "flyt det hele" men jeg aner ikke hvad det hele er? Skal jeg erstatte hele Joomla installationen på mit webhotel (alle 250Mb), eller er det en bestemt mappe inde under Joomla, som indeholder de sider som jeg har lavet? Hvis jeg erstatter webhotellets installation bare ved at flyttet nye mapper og filer ind, vil den så virke? Det er jo trods alt en ny server med et nyt navn.
Og så henviser den til nogle MySQL kommandoer. Hvor skal de skrives ind henne?
Som sagt, jeg er nybegynder, og jeg synes de skrevne råd jeg finder på nettet forudsætter at man ved en del.
Kan du hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2009 - 18:39 #3
Hvordan "virker" det andet link ikke? Jeg kan uden problemer gå ind på siden?

Men ja, du skal flytte alle de filer, der er på dit gamle webhotel over på dit nye.

Du kan bl.a. lave en backup fra phpMyAdmin, som du sandsynligvis har adgang til via dit nuværende webhotel.

Til sidst skal du rette i din configuration.php, så oplysningerne passer til dit nye webhotel.