Avatar billede anders1000 Nybegynder
20. juni 2009 - 00:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kode imod run-time error (makro)

Hej,

Jeg har en makro, hvor man sender en mail, hvis man køre denne. Jeg har dog det problem, hvis en af dem som bruger mit system ikke er på nettet eller er på et lukket system, så får de en run-time error, hvorefter de kan ryge ind i MVB, hvilket jeg gerne vil undgå.

Kan jeg tilføje en kode til min makro, hvor den bare lukkermakroen ned, eller hvor det kommer en msgbox med at man ikke er "online"?

Anders
20. juni 2009 - 08:59 #1
Jeg har skrevet lidt om det her http://www.it-fjernundervisning.dk/Excel_VBA/Øvrige_VBA_emner/Fejlhåndtering.aspx

Skriv "On error goto Fejl" i starten af koden og i bunden skriver du

Exit Sub
Fejl:
MsgBox "Der er sket en fejl"
'Eller anden kode der fortæller brugeren hvad og hvorfor noget er gået galt
End sub
Avatar billede anders1000 Nybegynder
20. juni 2009 - 18:52 #2
Tak for det, smid lige et svar
20. juni 2009 - 19:15 #3
kommer her