Avatar billede n_riber Nybegynder
10. juli 2001 - 08:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skrivekonflikt

Jeg har 3 formularer som er forbundet med hinanden, posterne vises fortløbende. når jeg indtaster data kommer der med mellemrum en popup \"Skrivekonflikt\" Denne post er blevet ændret af en anden bruger, efter at du er begyndt at redigere den ...
Der er bare ikke andre brugere og jeg har ikke ændret allerede indtastede data men blot tilføjet manglende data til tomme felter.

Hvordan kan jeg undgå denne popup?

Niels
10. juli 2001 - 08:38 #1
Hej Niels,

Hvis du indtaster noget i tomme felter i en allerede oprettet post, så svare det til at ændre posten. Det, at ændre et felt i en post betyder at hele posten ændres. Og først når denne ændring er gennemført (posten er gemt), kan Access låse op for posten igen.

Som jeg ser det skal du sørge for at gemme posten hver gang du skifter fra en formular til en anden. Dette kan f.eks. gøres med kommandoen:
Docmd.runcommand accmdsaverecord

/Thomas
Avatar billede n_riber Nybegynder
10. juli 2001 - 08:42 #2
Hej Thomas,

Jeg har allerede på lagt kommandoen docmd.save på Form_LostFocus. Er det ikke det samme?
10. juli 2001 - 08:50 #3
Hej igen,

Nej, docmd.Save gemmer formularen (hvis der er foretaget ændringer i design), hvorimod Docmd.runcommand accmdsaverecord gemmer posten.

prøv den istedet

/Thomas
Avatar billede n_riber Nybegynder
10. juli 2001 - 09:11 #4
hvilken funtion har docmd.runcommand accmdsave?
10. juli 2001 - 09:21 #5
Den gemmer FORMULAREN på disken ligesom Docmd.Save (eller tabellen eller hvad der måtte være det aktive objekt)
Avatar billede thecrowi Nybegynder
16. juni 2005 - 13:06 #6
Hej med jer, det her er efterhånden en meget gammel tråd

Men fik i nogensinde problemet løst

Jeg har uden held forsøgt at sætte Docmd.runcommand accmdsaverecord ind i form_LostFocus, men får stadig den samme popup med skrivefejl