Avatar billede pemo Nybegynder
18. juni 2009 - 17:35 Der er 4 kommentarer

Fujitsu Siemens Amilo Pi2530 fryser

Computeren fryser helt vilkaårligt. Uanset program der kører eller hvorlænge den har kørt. Der kommer noget flimmer i den øverste halvdel af skærmen. Den nederste del er sort. Derefter rebooter den automatisk og der kommer en meddelelse om at Vista Home er afsluttet uventet og at Microsoft giver mig besked hvis der findes en løsning. - Det har de haft 6 måneder til nu...

Nogen forslag? - For varm processor f.eks.? Jeg synes at blæseren larmer lidt mere end da jeg tog maskinen i brug, men den er kun brugt i 8-9 måneder.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2009 - 19:06 #1
Det kan skyldes mange tin, kig på http://www.helgec.dk/virus_etc.html
Avatar billede b-and Novice
18. juni 2009 - 20:21 #2
Når du har kørt den omtalte Malwarebytes' Anti-Malware, så smid lige loggen ind i tråden - så er der lidt og vurderer den videre færden ud fra…
Avatar billede pemo Nybegynder
19. juni 2009 - 10:41 #3
Jeg kørte PC Tools Spyware Doctor. desværre. Ingen log.. - På trods af at jeg rensende den for en uges tid siden var der igen snavs på den. Mystisk.. Nu lader jeg doktoren ligge og scannei baggrunden. Så ser vi.
Avatar billede b-and Novice
19. juni 2009 - 12:19 #4
Som skrevet tidligere så kan årsagen være mange og den behøver ikke være infektion relateret, men kan også være det.

Prøv og kør en sfc scanning.

Vælg det rigtige styresystem og kør denne scanning.

Til XP styresystem:
Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart…

Til Vista styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart…

- ooOoo -

Ingen installations CD:
Kør sfc /scannow og se hvad der sker...

Virker det ikke (programmet vil have en CD), så søg efter folderen i386.
Er den der ikke, så må du låne en CD (Samme XP/Vista version).

Er i386 til stede:
[Start] [Kør] [Regedit]
Find nøglen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup
Findes "SourcePath" i vinduet til højre, så dobbeltklik på den og tilpasVærdidata  til f.eks. C: (hvis det er der i386 er).

Findes Sourcepath ikke, så højreklik på "Setup" (venstre vindue) og opret en ny "Strengværdi", døb den "SourcePath" og tilpas "Værdidata" (med stien til i386)

Afslut Regedit og genstart computeren.

Det rette eventuelle korrupte filer.