Avatar billede thg3 Nybegynder
17. juni 2009 - 14:45 Der er 5 kommentarer

Ekstern harddisk med NAS?

Hvad findes der af eksterne harddiske med NAS så jeg kan få adgang til den alle steder fra, også selvom min pc er slukket? Skal være i prisklassen under 1500 kr.

Jeg har kigget på en My Book World Edition - nogen som kender den og kan sige noget om hastighed, støjniveau og generelt om den?
Avatar billede thov Forsker
17. juni 2009 - 15:16 #1
Denne ?
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?CategoryID=16&SubCategoryID=1614&ProductGuid=WDH1NC10000E&AspxAutoDetectCookieSupport=1

Kender den ikke, men incl. 1TB harddisk er det ikke så værst - især når den kam køre NTFS, for de billigste NAS'er klarer kun FAT32.

Som musikserver er den nok for svag, her er Qnap og Synology bedre (Og væsentlig dyrere).
Avatar billede thg3 Nybegynder
17. juni 2009 - 16:15 #2
Ja der er umiddelbart den jeg også har kigget på.

Er bare itvivl om hastigheden og støjniveauet på den?

Jeg skal udelukkende bruge den til backup af filerne på min alm. pc og så ville jeg gerne have tilsluttet den til internettet så jeg kan få fat i filerne alle steder fra, jeg ved bare ikke helt hvordan det fungerer?
Avatar billede thov Forsker
18. juni 2009 - 01:15 #3
Hastigheden begrænses kun af den hastighed du betaler for :-)

Og så er det en fordel med en fast IP adresse (koster lidt ekstra), for den skal angives, når NAS'en tilgås udefra (Gennem routerens port 21).
Nogle udbydere (ISP'er) ændrer sjældent på kundernes IP'er, hvor andre, f.eks "3" mobilnet, uafbrudt møblerer rundt på adresserne.
Avatar billede drholm Nybegynder
20. juni 2009 - 23:50 #4
Raidsonic har nogle strålende og billige Nas'ser. 1-2 harddiske, ubegrænsede TB, streaming, fildeling osv til under 1000
Avatar billede justrace Novice
21. juni 2009 - 00:46 #5
Jeg har en WD My Book World Edition II, og det er IKKE lykken. Det er hurtigere at få en gammel dame på cykel til at flytte et filmklip der er zippet ud på et par hundrede disketter, en ad gangen, end at bruge den til det.

En Linksys NAS 200 er et bedre bud, men QNAP er et bedre bud. :)