Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. juni 2009 - 12:01 Der er 8 kommentarer

Tæret harddisk? (se billeder)

Hej Exp

Jeg er lige ved at lave en pc som ikke vil starte. Da jeg så piller harddisken ud for at tjekke den, møder der mig et sært syn.
Det er harddisken er et gammelt batteri der har væsket?

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogen der havde en god forklaring på dette? Se billeder nedenfor.

www.kbjsupport.dk/forskelligt/1.JPG
www.kbjsupport.dk/forskelligt/2.JPG
www.kbjsupport.dk/forskelligt/3.JPG
www.kbjsupport.dk/forskelligt/4.JPG

Mvh. Fodlisten
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
17. juni 2009 - 12:03 #1
mit bud er kondens og at din harddisk simpelhen er "rustet"
Avatar billede mrgumble Nybegynder
17. juni 2009 - 12:13 #2
Kondens opstår nu kun, hvis computeren var kølig og befandt sig i noget varmt og fugtigt luft. På godt dansk; man kom hjem og maskinen var kølig og man stiller den på bordet i den varme stue.

Mit bud er spildte væsker i tastaturet (se billede 4).

PS. Er en bærbar en PC? Når jeg læser "PC" tænker jeg på en stationær, hvorimod forkortelsen "NB" kan bruges om en bærbar ("Notebook").
PPS. Skal PS spørgsmålet egentligt stilles som et spørgsmål andet sted her på eksperten.dk?
Avatar billede fodlisten Nybegynder
17. juni 2009 - 12:24 #3
Fugt er nok et meget godt bud. Det kunne jo ligne en længere tids iring af kobberet?
Men så er der motoren som har fået en slem belægning af noget hvidt?

Det skal lige siges at dens "tæring" er sket på undersiden.

Ja det er en bærbar (NB) ;D

Til pps. det er nok op til dig. så længe det er fx software spm. kan det stortset gøre ligemeget om der snakkes om en pc eller en nb.

Men pc er jo sådan set bare en "personal computer". Det må man sige at en bærbar går fint ind under.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2009 - 20:55 #4
Holder også på den med spildt væske i tastaturet.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
18. juni 2009 - 10:26 #5
Ok.
Har en ven der nævner at hvis man har haft den på lårene rigtig meget, kan sveden også få betydning.

Men tak for de gode input.

Læg et svar dem der vil have nogle point. Alle er berettiget.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
18. juni 2009 - 10:52 #6
asdf
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juni 2009 - 20:30 #7
Jeg tvivler lidt på teorien med sveden, for på de billeder sidder tæringen ovenpå disken, hvilket ikke harmonerer med sved under disken.
Avatar billede fodlisten Nybegynder
19. juni 2009 - 10:28 #8
Nej billederne er lidt misvisende så. Tæringen er nemlig på bunden af harddisken. Kun en plastikskal fra ens ben.

På billede 4 er det bunden der er i toppen.