Avatar billede ribo Nybegynder
17. juni 2009 - 11:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra celle i andet ark.

Har brug for lidt hjælp til formel, der henter data fra celle i andet ark.
Jeg kalder de to ark for henholdsvis "ark 1" og "ark 2"
I "ark 2" i celle C8 vil jeg gerne have data fra "ark1" celle N13 men kun hvis celle E8, E21 eller E34 indeholder ordet "Test"
Nogen der er friske på et bud?
På forhånd tak
Ribo
Avatar billede vejmand Juniormester
17. juni 2009 - 11:53 #1
Hvis E8, E21 eller E34 indeholder ordet "Test" i ark1

=HVIS(ELLER(Ark1!E8="test";Ark1!E21="test";Ark1!E34="test");Ark1!N13;"")
Avatar billede vejmand Juniormester
17. juni 2009 - 11:55 #2
Hvis E8, E21 eller E34 indeholder ordet "Test" i ark2

=HVIS(ELLER(Ark2!E8="test";Ark2!E21="test";Ark2!E34="test");Ark1!N13;"")
Avatar billede ribo Nybegynder
17. juni 2009 - 12:20 #3
Har lidt problemer med at få det til at virke. Kan det skyldes, at der er tale om to regneark, som ligger i samme mappe, og at du evt. Vejmand har tænkt, at de ligger i samme regneark?

Første regneark: "Ark1" og arket "med1"
andet regneark: "Ark2" arket "Januar"
Avatar billede ribo Nybegynder
17. juni 2009 - 12:27 #4
Jeg fik løst det med ark1.xls. Har nu et andet problem, at hvis der ikke står noget i feltet skriver det #VÆRDI! i cellen E( i ark2. Kan det fixes så den ikke skriver noget, hvis der ikke står noget i felterne E8, E21 E34?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. juni 2009 - 12:41 #5
Kopier lige din formel herind, så ser jeg på det.....
Avatar billede ribo Nybegynder
17. juni 2009 - 12:47 #6
=HVIS(C8=0;0;(E7-C8))+HVIS(D8=0;0;(E7+D8))
Avatar billede ribo Nybegynder
17. juni 2009 - 12:55 #7
Indholdet af celle E8, E21 og C34 i ark1 kan være forskelligt og ikke kun "Test" som jeg skrev. Kan se det giver problemer fordi jeg skal have indsat indholdet i cellerne i forskellige celler i ark 2 alt efter hvad der står i ark 1 E8, E21 og E34. Giver det mening? Syntes selv det lyder som det rene vrøvl :-)
Avatar billede ribo Nybegynder
17. juni 2009 - 12:57 #8
Kigger på dit svar senere, er nødt til at smutte på arbejde nu. Foreløbig tak for hjælpen.

Ribo
Avatar billede vejmand Juniormester
17. juni 2009 - 13:11 #9
Jeg forstår ikke dit spørgsmål?

Du skriver: Kan det fixes så den ikke skriver noget, hvis der ikke står noget i felterne E8, E21 E34?

Så ber jeg om du skriver din formel herind.
Der skriver du: =HVIS(C8=0;0;(E7-C8))+HVIS(D8=0;0;(E7+D8))

Men den formel har jo intet med felterne E8, E21 og E34 at gøre???
Avatar billede ribo Nybegynder
18. juni 2009 - 11:52 #10
Hej vejmand
Det blev lidt stresset i går, da jeg var på vej ud af døren. Jeg har kigget lidt nærmere på det i dag, og kan se, at det ikke kommer til at fungere efter hensigten, skal derrfor lige bruge lidt mere tid, inden jeg går videre med mit lille projekt. Dit første forlag virkede, i forhold til det jeg spurgte om, så smider lige pointene til dig. Tak for hjælpen.