Avatar billede berliz Nybegynder
15. juni 2009 - 17:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Caere OmniPage Pro 9.0 - OCR Wizard - Canon

Jeg fik for 2½ mdr. siden en ny PC og de fleste programmer blev uden problemer overflyttet dertil. Bl.a min scanner Canon CanoScan D646U, som jeg har brugt adskillige gange.
Jeg har først i dag haft brug for det tilhørende OCR-program, men nu har det vist sig, at Caere OmniPage Pro 9.0 (= et af 4 programmer, som er indeholdt på den oprindelige installationsdisk til Canon) ikke fungerer.
Der kommer en dialogboks med beskeden: "Systemets registreringsdatabase kunne ikke opdateres. Prøv at bruge Regedit".
Jeg havde Windows 2000 Pro og har nu Windows Vista. Hvorfor er det lige OCR -funktionen der ikke virker i Vista?
På Canons hjemmeside (Support) kan jeg tilsyneladende ikke komme videre: No results. Hverken på dansk - engelsk - svensk eller tysk.
Kan jeg eventuelt opdatere OmniPage Pro via nettet, ny driver? Hvordan?
Avatar billede justrace Novice
15. juni 2009 - 18:47 #1
OmniPage i v.9 kan nok ikke køre på din nye Vista. Det er jo en lidt ældre sag, den OmniPage, og om du kan opdatere den, er nok tvivlsomt, da det er et program der har været bundlet med et stykke hardware.
Avatar billede berliz Nybegynder
16. juni 2009 - 00:01 #2
justrace.
Med bemærkningen om at det var en ældre sag fik du mig til at højreklikke på Caere OmniPage Pro 9.0 i startmenuen, før jeg ville til at slette programmet.
Under Egenskaber - Kompatibilitet - prøvede jeg at sætte hak ved: XP, Servicepack 2 - Kør med 256 farver - Kør dette program som administrator.
Minsandten om ikke det virkede, selv om jeg kører med Vista.
Jeg lavede en lille test. Et eller andet ser anderledes ud, men det fungerer, så jeg er lettet.
Tak for svaret.
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. juni 2009 - 00:13 #3
Det kan også være, at du ikke har tilstrækkelige rettigheder til at køre programmet i Vista, da du ikke har fulde administartorrettigheder med normalt brugerlogon.
Prøv at højreklikke dit startikon til Canon, og vælg "kør som admionistrator". Kan være, at du så kan få lov.
/ptj_11
Avatar billede justrace Novice
16. juni 2009 - 00:14 #4
Jamen selv tak. :)
Avatar billede berliz Nybegynder
16. juni 2009 - 00:34 #5
ptj_11.
Jeg prøvede at højreklikke på Canon Scangear Toolbox under Sikkerhed, og der står jeg allerede anført som administrator og bruger.
Ja jeg er lidt på herrens mark, når sådan noget sker.
Men som sagt, det virker nu, og det er jo hovedsagen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. juni 2009 - 01:36 #6
Selv om du fremstår som administrator, så passer det ikke helt.
Vista er speciel på det område.
Prøv denne her:
http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268
/ptj_11
Avatar billede berliz Nybegynder
16. juni 2009 - 11:10 #7
ptj_11.
Tak for tippet. Nu har jeg kopieret vejledningen og derefter foretaget de anbefalede ændringer.
Jeg bruger jo ikke programmet så tit, men det er da rart, at det virker.