Avatar billede baxos Nybegynder
13. juni 2009 - 11:22 Der er 1 kommentar

Problemer med internet på freebsd

Hej derude
Har lige hentet den nye version af freebsd amd64 udgaven og fået det installeret har haft lidt problemer med at få X til at virke, men har fået det lyst dog kan jeg bare ikke få det forbandede internet til at virke
Jeg kører bare med et kable direkte ind i computeren så troede faktisk det bare ville virke sådan uden videre..

hvis jeg skriver ifconfig får jeg op at det er Re0

Hvad filan skal jeg gøre?
Avatar billede coax84 Nybegynder
14. juni 2009 - 11:34 #1
Jeg må nok indrømme at jeg ikke er den store bsd-haj... Men jeg vil da foreslå dig at kigge lidt på man siden til ifconfig.
Det er nok en komando noget ligende
ifconfig Re0 192.168.1.200/24
og
route add default gw 192.168.1.1 Re0
for at sætte ip addressen og en default gateway.
Hvis du bruger dhcp på dit netværk kan du læse: http://www.freebsd.org/doc/en/books/handbook/network-dhcp.html (godt nok på engelsk, men den er rimeligt lige til.)

- Coax84