Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 17:36 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Ak ja skal købe ny pc igen-igen...

... og som sædvanlig er jeg som ikke-nørd på herrens mark. Jeg skal bruge en maskine, der har 2-4 GB RAM, en kvik processor, et godt grafikkort og et netkort. Samt Windows og meget gerne officepakken. Hvor kan jeg købe den? Hvad koster den? Og hvordan undgår jeg at købe noget møg, fordi jeg ikke har forstand på det?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 17:42 #1
hvad er dit buget? hvad skal du bruge den til ? - og xp eller vista?
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 17:43 #2
Du undgår ved at købe nogen du ikke ville have ved at samle maskinen selv. Er det noget du er frisk på?.

Ved siden af det, hva er dit budget så?.
har du mus, tastatur, skærm i forvejen? mm.

Hvad skal maskinen primært bruges til?.
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 17:44 #3
xp eller vista er lige meget. jeg har 2-2500 til det.
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 17:45 #4
nej jeg kan sætte den til - men det er alt. jeg har printer, mus, skærm m.v.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 17:46 #5
hvad skal computeren bruges til?
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 17:46 #6
jeg bruger pc til teksbehandling, regneark, netbank, facebook, spil (sims, farm town og lign).
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 17:47 #7
snakker vi sims 3?
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 17:48 #8
min gamle pc kunne slet ikke spille sims - så derfor aner jeg det ikke. havde kun 256 mb RAM
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 17:48 #9
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 17:50 #10
Ser rigtig godt ud - jeg har windows xp - er der noget formål i at købe vista?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 17:52 #11
vista kræver bare mere af din computer, og da denne computer ikke lige er den stærkeste til gaming, ville jeg forslå dig at vælge xp på den, du kan self. også bare bruge din gamle xp og installere på den nye computer, og slette den fra den gamle computer, husk at vælge officepakke.
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 17:53 #12
Har du erfaring med firmaet? Hvad kan man "spare" hvis man beder en om at bygge sådan en maskine op?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 17:54 #13
tja, når vi snakker så små beløber kan det næsten ikke betale sig at bygge selv, jeg kender personligt 3 der har købt computer derfra, og de er meget tilfreds (:
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 17:57 #14
ok - tak for hjælpen - læg et svar
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 18:03 #15
det var så lidt (:
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 18:39 #16
Den maskine kan da ikke spille sims.
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 19:19 #17
Jouww, den kan nok liiiige skralde det gennem grafikkortet. :)
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 19:24 #18
hvad er det lige den fra mm vision koster? kan jeg ikke se
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 19:26 #19
3 kilo
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 19:34 #20
Jeg havde nok valgt ASUS Eee Box B202 2.517kr og lagt office pakken ved siden af.
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 19:36 #21
... og måske skulle du læse hvad der står. Det er en pc og ikke en netbook der er brug for, og hvordan spille lidt sims på den?
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 19:38 #22
evt. installere det på den?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 19:40 #23
jeg tvivler stærkt på at en asus eee boks kan spille sims 3.
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 19:45 #24
Det blev der heller ikke sagt at det var sims 3 der skulle spilles.

Men er nysgeri hvad det er ved computeren som der ikke kan køre sims 3 hvis det var det den skulle.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 19:52 #25
det er måske mere et spørgsmål om hvordan den kan køre det, en stationær, fra mmvision er nok bedre til at trække sims end en asus eee pc med en atom processor og en gb ram ? så hellere betale 500 kr mere for noget der har flere ram, kraftigere processor, større harddisk og bedre grafikkort.
Avatar billede justrace Novice
12. juni 2009 - 19:54 #26
Har den EEE et dvd-drev, og 7,5GB ledig hdd-plads?
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 19:56 #27
hold da op de lærde strides... venter lidt med at købe... gratis gode råd modtages gerne!!!
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 19:56 #28
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 19:57 #29
det er helt klart en fordel at købe den fra mmvision istedet for en eee pc til det forbrug (: - er du enig justace eller?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 19:57 #30
*justrace
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 20:18 #31
Harddisk for lagring:
160 GB Serial ATA-150 / 5400 rpm
Antal harddiske installeret:     1
Grænsefladetype: Serial ATA-150
HD Kapacitet: 160 GB
HD Kapacitet: 160 GB GB
Spindelhastighed: 5400 rpm
Type: Standard

Det intrigeret grafikkort den har er nok til at afvikle sims 3 med dens 256bit båndbrede på 400mhz. pixel shader 2.0. og directx 9. Sims 3 kræver minimum GeForce FX 5900.

Har den dvd drev? nej. Er det nødvendigt til at installere sims mm. Andre programmer? nej.

Den har 1gb ram? ja hva koster 1gb yderligere? 89kr. Samlet 2gb ram.

Mathias du er sku begyndt at blive irriterende med den højrøvet attitude.

Jeg er sku ligeglad om det er mm vision eller ASUS der bliver valgt O.o jeg kom med en ANDEN MULIGHED. Ellers er der sku en Eee pc med ATI 3450 til 305kr xtra.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 20:25 #32
ja, men du får jo kraftigere processor flere ram og større harddisk plads? - samt en stationær pc har længere levetid end en asus pc.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 20:27 #33
*end en asus eee pc.
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 20:28 #34
Hvordan i alverden kan du vide levetiden på de 2 stationær pc,er?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 20:30 #35
jeg fik engang læst mig til at de små " bokse " har kortere levetid end en almindelig pc, men det er vel nemmest med en stationær, nemmere mulighed for udskiftning af hardware - det burde du da også kunne lide? og en sata 300 istedet for 150 (:
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 20:32 #36
Jeg ved ikke til den processor der sidder i mm vision computer, for kan ikke se at det er oplyst i det link du har givet.

Og den har lidt flere ram, som ikke er nødvendige. den har mere plads som ikke er nødvendig. Til det der siges den skal bruges til. Det er også et skrummel som man måske ikke ville have stående.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 20:35 #37
hvis man allerede har en stationær pc i forvejen, tror jeg ikke at man har noget i mod at købe en ny, og en mere stabil maskine (: - den har en 2,80 dual core.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 20:36 #38
men ak ja, sådan her kan det jo blive ved, vi har vist hver vores mening.
Avatar billede drenriza Nybegynder
12. juni 2009 - 20:39 #39
Smutter fra denne tråd.

At du gætter levetider, og stabilitet på maskinerne er for langt ude til mig.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 20:55 #40
jeg tvivler bare på at en asus eee pc, er bedre end en stationær, når de næsten koster det samme, så jeg må hellere gennemteste en asus eee ved at købe den hjem.
Avatar billede sandra49 Nybegynder
12. juni 2009 - 20:56 #41
tak for jeres kommentarer. Har ikke noget imod "skrummel" - har min egen hule, hvor den skal være velkommen...!
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
12. juni 2009 - 20:57 #42
held og lykke med købet! (: