Avatar billede Lasse Novice
11. juni 2009 - 23:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Til tider langsomt netvaerk

Vi har et naetvaerk paa min arbejdsplads med ca. 60 maskiner logget paa ad gangen (Vista og XP). Til at surfe alle vores billede filer paa en server bruger vi et hjemmelavet browser program. Filerne fylder gennemsnitlig 50kb. Det er normalt at 3 bruger browser filerne ved at se dem en ad gangen med en frekvens paa 1 sekund / 2 filer.

Problemet er at efter at have browset 15-20 filer, begynder loadningen af billederne at gaa langsomt (det hele fryser). Nogle gange kan det tage 10 sekunder at loade et billede. Derefter begynder det igen at gaa hurtigt.

Hele vores naetvaerk var ok indtil vi havde et problem med noget virus og derefter ominstallerede vi nogle servere. I samme runde implementerede vi en lokal DNS.

Hvordan kan jeg finde ud af HVOR flaskehalsen er? Jeg har kigget lidt paa taskmgr paa serveren, men ser ikke noget unormalt.
12. juni 2009 - 06:50 #1
Er alle's billedvisning så "sløvt" på samme tid ? Eller kun den enkelte PC ?
Avatar billede osdata Nybegynder
12. juni 2009 - 07:20 #2
Det er svært at gætte på ud fra det du skriver men her er et par bud:

Serveren: ram, dårlig harddisk, ??
Netværket: langsom switch
Forkert opsat dns
..

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede jinoh Nybegynder
12. juni 2009 - 08:37 #3
Og er det altid de samme billeder der vises langsomt? :D
Avatar billede Lasse Novice
12. juni 2009 - 15:55 #4
>> Er alle's billedvisning så "sløvt" på samme tid ? Eller kun den enkelte PC ?

Jeg afproevede netvaerket som den eneste bruger idag, og samme fejl opstaar.

>> Og er det altid de samme billeder der vises langsomt?

Nej, det er meget forskelligt. Hvis et billede er langsomt at vise, kan det lige bagefter vaere hurtigt at vise.

>> Serveren: ram, dårlig harddisk?

RAM: 2GB, 1.4GB tilgaengelig
HD: Tror ikke det er det, eftersom det er konfigureret RAID1 (spejl). Hvordan kan jeg tjekke det? Kan en defragmentering hjaelpe paa det?

>> Netværket: langsom switch

Hvilke programmer kan man bruge til at tjekke om switchen er ok?

>> Forkert opsat dns

Vi har implementeret en ny DNS sammen med active directory. Men hvordan kan det vaere at det ikke er ved HVERT billede?
Avatar billede Lasse Novice
11. august 2010 - 16:45 #5
Lukker spg.