Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
11. juni 2009 - 18:58 Der er 11 kommentarer

Ram vil ikke installeres

Jeg har en Processer pentium4 3,0 hvor der på motherboardet i forvejen sidder 2 ram klodser DDR PC3200 - 512mb  184pin/16chips/400mhz og nu har jeg prøvet at installere en ramklods mere der er identisk med dem der er i forvejen. Men den kan min pc ikke finde.  Hvad gør jeg ?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 19:22 #1
i mange tilfælde skyldes det en bios der skal opdateres men hvis du ikke har prøvet det lader du en nørdet kammerat hjælpe dig.

hvad hedder bundkortet og styresystem???
11. juni 2009 - 20:49 #2
Kan det ses i BIOS ?
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
11. juni 2009 - 21:08 #3
styre systemet er xp prof.

Jeg ved ikke hvordan jeg kan se hvad mit bundkort er.

den kan ikke ses i bios.
Bios : phoinex technologies,ltd 6,00 pg, 19082203 smbiosversion2,2
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 07:22 #4
hent SIW standalone til venstre

http://www.gtopala.com/siw-download.html

under motherboard står hvad dit bundkort hedder
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
12. juni 2009 - 07:48 #5
Property    Value
Manufacturer
Model    SiS-648FX
Version
Serial Number

North Bridge    SiS 648 Revision 50
South Bridge    SiS LPC Bridge Revision 50

CPU    Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Cpu Socket    Socket 478 mPGA

System Slots    4 PCI, 1 AGP

Memory Summary
Maximum Capacity    3072 MBytes
Maximum Memory Module Size    1024 MBytes
Memory Slots    3
Error Correction    None

Warning!    Accuracy of DMI data cannot be guaranteed
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 08:00 #6
http://www.sis.com/products/

så nåede jeg her til og hvis du havde skrevet styresytem og så videre var det måske lykkedes at komme videre.

http://www.sis.com/download/

lidr læse stof om bios

http://www.sis.com/support/support_faqs_3.htm

m.v.h
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
12. juni 2009 - 09:30 #7
Styresystemet er windows xp prof
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
12. juni 2009 - 14:10 #8
nu har jeg prøvet at sætte rammen ind igen og der kunne man godt se den i bios, men så kommer den kun lige igang viser opstarts billeder og genstarter og det bliver den så ved med... Jeg har intet forstand på pc, så jeg skal have det skåret ud i pap for at jeg forstår det.
kristina
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2009 - 15:01 #9
hvis den genstarter er det ramklodsen der skal byttes. det er IKKE ualmindeligt at der er fejl på en klods eller bundkortet ikke kan lide den. forretningen bytter den

man kam lave en boot cd som hedder ultimate boot cd og lade den teste ramkredsen en af gangen isat ved at boote op på cd. første gamg der er røde tal duer klodsen ikke.

http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede off-line Nybegynder
12. juni 2009 - 17:30 #10
treatmenice - "så nåede jeg her til og hvis du havde skrevet styresytem og så videre var det måske lykkedes at komme videre."

#3 "styre systemet er xp prof." :)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. juni 2009 - 17:33 #11
kkjeldsen - Hvor stor er den nye ramklods? Har du prøvet at tage
de 2 gamle ud, og prøvet at starte op med den nye? Underligt, at
windows slet ikke kan se de nye ram.