Avatar billede coldray Nybegynder
10. juni 2009 - 20:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med hjemmenetværk

Hej eksperter,

Jeg er bosat i en treværelses lejlighed sammen med en kammerat. Vi har over en længede periode haft problemer med udfald på det trådløse netværk.
Vi besluttede derfor at anskaffe os en ny router. Valget blev en Belkin (300Mbps).

Vores netværks-setup ser nu således ud:

Vi har en Zyxel router fra Cybercity, som kører DHCP. Dertil er vores Belkin router forbundet, så at Zyxel-routeren sidder i en almindelig klient-indgang.

Problemet er, at vi STADIG har udfald. Routerne er placeret i midten af lejligheden, indenfor en 10-15 meters radius hvilket ikke burde være noget problem overhovedet.

Min tanke er at det måske ikke er det trådløse after all, men måske et problem mht. hele setuppet? Ville man kunne lade den trådløse router stå for DHCP på en eller anden måde for at se om det ville gøre en forskel?

Det skal siges at der ikke er nogle udfald hvis man fysisk er forbundet til Belkin routeren via kabel (da den bare fungerer som switch så).

Zyxel-routeren er opdateret med det nyeste firmware, ligeledes er Belkin-routeren.

På forhånd tak
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. juni 2009 - 20:14 #1
prøv at sætte dit access point til at køre på en anden frekvens, eller kun køre G fx.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. juni 2009 - 20:15 #2
og så ville jeg sætte zyxel routeren før jeres belkin.
Avatar billede coldray Nybegynder
07. august 2011 - 16:16 #3
Det lader til at Belkin-routeren var defekt