Avatar billede msamsing Nybegynder
10. juni 2009 - 14:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dropdown menu gemmer sig under flashbanner...

Jeg har lavet nogle bannere i flash for en kunde. Problemet er at den dropdown menu der er over banneret, forsvinder ind bagved banneret - men umiddelbart kun i IE7. Jeg ved der findes en mulighed for at klare problemet i html'en med (wmode transparant), men jeg har hørt man kan undgå problemet i Flash. Er det rigtigt?

Mvh
msamsing
Avatar billede miqe Nybegynder
17. juni 2009 - 01:41 #1
Foreslår at kigge på z-index i css.
Elementer med høje værdier vil lægge sig oven på elementer med lavere værdier.
Dropdownmenuens hovedelement, skal mao. have sat z-index til et højt tal via css og elementet hvor du definerer dit flash-objekt skal have en noget lavere værdi.
Brude kunne lade sig gøre på denne måde.
Avatar billede namic Nybegynder
20. juni 2009 - 20:20 #2
Hej,

Jeg mener bestemt at det er wmode man skal kigge på.

Prøv at angive "WMODE" til "Transparent".

Hvis du har brug for hjælp til dette, så smid HTMLen hvor du inkluderer din flash-fil.
Avatar billede msamsing Nybegynder
18. august 2010 - 14:39 #3
tak