Avatar billede thomassn Nybegynder
09. juni 2009 - 14:27 Der er 7 kommentarer

Skærm tænder ikke.? hjælp !

hej har en ret gammel acer bærbar 2 1/2 år gammel ca. jeg har været på ferie i en uge også har den stået på dvale imens men så da jeg kom hjem sat jeg den til strøm da den var løbet tør og tænde den virket den ikke. altså dvs. selve computeren tænder men skærmen er bare sort og slukket. jeg har prøvet at sætte ekstern skærm til, skife skærmen i computeren og tage batteriet ud og i og sådan nogle ting. men den virker bare ikke. hvad er der galt? og hvordan kan det laves ?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
09. juni 2009 - 14:30 #1
du skriver ikke om der kommer skærmbillede ovre på den eksterne skærm ?
Avatar billede thomassn Nybegynder
09. juni 2009 - 14:35 #2
det er det ikke den er bare sort og slukket
Avatar billede dragox05 Nybegynder
09. juni 2009 - 14:40 #3
og du har forsøgt at starte den op, hvor batteriet er TAGET UD, så den kun kører på strømkabel.

Stadig sort skærm ?

og - Når du siger sort skærm, er det så SORT-SORT,(ingen lys overhoved) eller lyser den op, men stadig sort baggrund.
Avatar billede thomassn Nybegynder
09. juni 2009 - 14:44 #4
den er helt sort og slukket den tænder slet ikke
Avatar billede dragox05 Nybegynder
09. juni 2009 - 14:48 #5
Skrug bagcovert af og tag dine ram og harddisk ud, og start den op, igen uden batteri.
Bipper den?

Montere derefter kun én ram klods (hvis du kun har én ram klods sætter du den i), og start den op uden batteri.
Bipper den?
kul sort skærm stadig?

Hvis du har 2 ram klodser, så montere den anden ram klods ud, og sæt den anden til og start den op.
Bipper den?
kul sort skærm stadig?

Og til sidst.
Når du har monteret alle ram og disk i den igen, og starter den.
Kan du så se om den står og loader windows ind, hvis du holder øje med harddiskens aktivitet, eller om der bare intet sker.
Avatar billede thomassn Nybegynder
09. juni 2009 - 15:15 #6
det virket computer virker nu
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2009 - 21:15 #7
Løsning var?