Avatar billede cirkustelt Nybegynder
08. juni 2009 - 15:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forskel på HDMI kabel

Hey

Jeg skal til at købe et hdmi kabel hos SHG.dk (da det ligger i nærheden).

Inde på http://shg.dk/produkter/list2.asp?katid=c18961 prøver jeg at finde et der passer, men de ser alle ens ud. Er der forskel på kvaliteten (udover længden) ?

Hænger pris/kvalitet sammen på disse kabler?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
08. juni 2009 - 15:32 #1
Tja, det er tæt på at være et religionsspørgsmål, nogle vil sige der ikke er forskel, andre vil sige der er stor forskel.

Nu har SHG ikke så mange forskellige mærker, men jeg vil nok mene der er en forskel på dem, men nu kender jeg ingen disse producenter, så reelt ved jeg det ikke.

Men, jeg tror det var, Nicolai Sonne fra So Ein Ding, som sammenlignede SCART kabler, og konkluderede at der var forskel, men at almindelige dødelige reelt ikke kan se forskel her på. Han anbefalede ikke et købe SCART kabler dyrere end 150-200 kr.

Men nu har længden jo også noget at sige, og skal du bruge et langt kabel, så vil jeg anbefale et lidt dyrere kabel men bedre materialer i, men ikke så kan længden også sniges sig op omkring 15-20 meter.

Håber det var svar nok.
Avatar billede milter Ekspert
08. juni 2009 - 21:40 #2
Det kommer nok også lidt an på, hvor meget du har spenderet på resten af anlægget ;-)

Hvis du har brugt 30.000 på de andre dele, ville det nok være fornuftigt at bruge et par hundrede ekstra på et kvalitetskabel.

Hvis du kun har investeret 6.000 på de dele, som skal kobles sammen, ville jeg forsøge mig med et af de billigere, uden dog at gå helt i bund.
Avatar billede cirkustelt Nybegynder
09. juni 2009 - 16:30 #3
isskaarup, smider du et svar :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
10. juni 2009 - 11:09 #4
Selvfølgelig, hvis du mangler et sted at købe, hvor du også kan få bedre kabler, så kan jeg anbefale http://www.av-connection.dk, her selv handlet der et par gange.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
11. juni 2009 - 10:48 #5
Avatar billede cirkustelt Nybegynder
11. juni 2009 - 12:15 #6
Tak for det :)