Avatar billede clausb Nybegynder
08. juni 2009 - 08:57 Der er 7 kommentarer

Tænd/sluk 'ur'

Hej eksperter.
Jeg har behov for at kunne tænde og slukke min cirkulationspumpe, og tænkte at man da må kunne finde noget hardware der kan styres fra en pc ? - synes at de digitale ureure er lige skrabede nok .. ?

/claus
Avatar billede superanden Nybegynder
08. juni 2009 - 09:45 #1
Der findes utrolig meget forskelligt.

Hvad er dine egne forudsætninger kan du programmere eller skal du kunne styre det gennem et medfølgende pc program?
Avatar billede clausb Nybegynder
08. juni 2009 - 11:16 #2
hmm . jeg HAR leget lidt med C# - men må betragtes som novice :-) - det skal dog ikke stoppe mig at prøve ? - hvis du havde en løsning i ærmet ... Faktisk ville det være suåper hvis jeg selv kunne 'bestemme'  :-)

/claus
08. juni 2009 - 11:35 #3
www.danbit.dk - de har diverse PC baseret styrings isenkram + en form for Software ...
Avatar billede clausb Nybegynder
08. juni 2009 - 11:54 #4
hmmm . de handler ikke med private ?

/claus
08. juni 2009 - 12:05 #5
Jeg har tidliger fået varer derfra; dog mere eller mindre firma relateret...

Snak lidt pænt med dem ?
Så der tihvertifald inspiration ?
Avatar billede clausb Nybegynder
12. juni 2009 - 13:49 #6
Hej igen ...  av ...  deres dimser er vist lidt overkill :-)  - koster i hvertfald skjorten ! Da det kun er et enkelt tænd/sluk "ben" jeg har brug for, må der findes noget simplere ?

/claus
Avatar billede larslennon Nybegynder
17. juli 2009 - 12:32 #7
Hej Claus.

Jeg er ved at udvikle noget som du kan bruge :)

Sættet bygger på et Harald Nyborg kit.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6137&n=10

Fjernbetjeningen har jeg loddet nogle ledninger i, og sat til en USB port, denne kan jeg så styre fra en C# program jeg har skrevet, for at kunne tænde og slukke stikkontakterne.

Fordelen ved dette er at man kan placere sine modtagere rundt omkring i huset, og så styre det hele fra computeren.

Software har lige nu mulighed for at kunne tænde og slukke ud fra en timer, samt ved manual brug af softwaren.
Yderlige muligheder er muligt at implementere, hvis det kan laves i C# så kan et implementeres

Smid mig en mail på L@rsLennon.dk for mere information.