Avatar billede annpro Nybegynder
04. juni 2009 - 14:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mapping

Hej

Jeg har en backupstation hvor jeg uden problemer kan oprettet et netværksdrev til, dog skal jeg skrive brugernavn og password hver gang jeg genstarter min computer.

Kan jeg få computeren til at huske dette brugernavn og password så den f.eks. automatisk altid har et netværksdrev der hedder P:\, min backupstation kan f,eks. hedde \\share\programmer og brugernavnet kunne være bruger og passwordet være kode
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 15:32 #1
Hvis det er en windows computer kan du mappe permanent med:

net use x: \\dinbackupstation\mappenavn /user:ditbrugernavn password /persistent:yes
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 15:33 #2
Hvor x representerer det drevbogstav du vil tildele dit netværksdrev og ditbrugernavn er det brugernavn du har på din enhed og password er det password du har til denne bruger.

Håber det hjælper.
Avatar billede annpro Nybegynder
04. juni 2009 - 16:08 #3
skal jeg smide det i en bat fil, og så bede den om at kører når jeg genstarter min computer ??
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 16:22 #4
Ja, det kan du godt.
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 16:26 #5
Jeg har selv et lignende script - dog skrevet i vbscript, som jeg har sat til at kør eved logon på min bærbare computer.

Du kan lægge det ind som login-script under 'local security policy', som kan startes ved at skrive 'gpedit.msc' i din run/kør i start menuen.

Under user configuration/windows settings findes et punkt, der hedder scripts(logon/logoff) Her benytter du den der hedder logon.

Skriv hvis du får problemer.
Avatar billede annpro Nybegynder
04. juni 2009 - 16:33 #6
den bliver ved med at skrive at netværksstien ikke blev fundet ?? og jeg skriver den rigtig og hvis jeg bare skriver net use så finder den også de jeg har tilføjet fra windows
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 16:47 #7
Prøv at slette den eksisterende reference. Enten via denne computer, eller med:

net use x: /d /y

Hvor er x: er dit netværksdrev på netværksenheden.

Sørg for at login-scriptet er sat rigtigt op og køres ved login og genstart maskinen.
Avatar billede annpro Nybegynder
04. juni 2009 - 16:52 #8
jeg har fundet ud af det, adangskoden skulle stå lige efter sharet i stedet for, smid et svar så du kan få dine point
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2009 - 20:32 #9
Det burde ikke have nogen betydning, hvor password står. Det plejer i hvert fald at virke fint med /user:UserName Password :-)

Tak for point...