Avatar billede jinoh Nybegynder
04. juni 2009 - 08:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vista! :(

Hej eksperter!

Jeg håber, at I har en løsning på mit problem:
Hver dag, når jeg starter min computer, lige efter login, stopper alt med at svare og skærmen fryser - i et stykke tid, hvorefter det begynder at virke som det skal efter to minutters tid.
Når jeg fx kører EXE filer og denne hersens Vista advarsel (der spørger, om jeg virkelig vil køre den fil jeg lige har dobbeltklikket på) så går skærmen i sort, igen i to minutters tid, advarslen dukker op, jeg trykker Acceptér, skærmen går i sort i to minutters tid og så dukker skrivebordet op og alt virker som det skal.

Det samme sker med ALT, der kræver en acceptering fra denne her "advarsel".

Det er noget, der har været fra "fødslen" - det var der første gang jeg startede computeren op.

Det er en HP computer, med disse specs:

1TB HD Plads
5GB DDR2 RAM
Windows Vista Home Premium 64-bit
nVidia Grafikkort
2,3 GHz AMD Phenom 9650 QuadCore processor
Avatar billede jinoh Nybegynder
04. juni 2009 - 08:31 #1
Tak på forhånd (;

Den besked gik vist lige tabt! :D

// Jin Oh
Avatar billede j3ppah Novice
04. juni 2009 - 08:54 #2
Ahh bare deaktiver UAC'en...

Gå ned på start ->
tryk hjælp og support ->
Søg efter: UAC ->
Tryk på den hvor der står, slå UAC til eller fra ->
Slå UAC (User account control / Bruger styring(noget i dens til)) fra ->
Genstart conputeren ->

Du vil nu være fri for det pis ;)
Avatar billede jinoh Nybegynder
04. juni 2009 - 08:57 #3
Jeg har haft deaktiveret UAC før, men det hjælper altså ikke på mit problem med at den bliver langsomt klar!
Avatar billede j3ppah Novice
04. juni 2009 - 09:06 #4
altså hvis du har deaktiveret UAC'en skulle den da i hvertfald ikke gå i sørt skærm og du skal trykke accept når du kører en exe fil.

Gør den dette?
For så er UAC'en ikke deaktiveret ordenligt.
Avatar billede jinoh Nybegynder
04. juni 2009 - 09:13 #5
Har nu genstartet - UAC dukker ikke op, men den går kortvarigt i sort skærm - dog maks i 2 sek. Men vista er noget crap! :D Glæder mig til at 7 kommer (ikke RC).

Venter lige og ser om der kan være andre løsninger? :D

Tak for hjælpen! Det er nu udelukkende problemet med lack ved opstart, der mangler!
Avatar billede j3ppah Novice
04. juni 2009 - 09:16 #6
Hehe, er da glad for vi fik den fra 2 minutter til 2 sekunder ;) Men sidder selv på windows 7 rc nu, og kan varmt anbefales :P... Glæder mig dog også til den rigtige release!

Har du opdateret dine grafik drivere 100% ? For det kunne også være skyld i problemet.
Avatar billede jinoh Nybegynder
04. juni 2009 - 09:24 #7
Jeg prøver (; tak igen!
Avatar billede j3ppah Novice
04. juni 2009 - 09:31 #8
super, :).. gi en tilbage melding når du har gjort det. (lad været at bruge den der selv søger) Hent den nyeste driver fra producentens hjemmeside.
Avatar billede jinoh Nybegynder
04. juni 2009 - 10:02 #9
Fint (; min erfaring er også at de automatiske ikke virker - desuden har nVidia en lækker side, der er nem at finde indhold på! Den er installeret nu - har stadig en smule opstarts grums, men slet ikke i samme omfang.

Kørte også en CClean - selvom jeg har gjort det en god bunke gange allerede - og må sige jeg er imponeret! :D

Du har nu en glad, 15-årig fan :D

Tusind tak j3ppah!
Avatar billede j3ppah Novice
04. juni 2009 - 10:16 #10
Hehe :D... Lyder sku da fucking sweet ;)!!!
Jamen det var da så lidt, er bare glad for at kunnde hjælpe !!! :D
Avatar billede ndesoft Nybegynder
05. juni 2009 - 00:50 #11
Du skal ikke under nogen som helst omstændigheder fjerne UAC'en!!!

Du har sansynligvis noget malware kørende i baggrunden som kræver administrator rettigheder. Deaktiverer du UAC'en får den rettigheder til at udføre sin opgave, enten sladre om dit system eller bruge dit system som zombie.

UAC'en er for at beskytte din computer. Dukker den op uden at du har bedt den om det, er det nok malware der prøver at starte. Det kan også være derfor dit system er sløvt.
Avatar billede jinoh Nybegynder
05. juni 2009 - 09:26 #12
Den dukker ikke op bare sådan lige og mit system er ikke sløvt, men bare langtid om at starte. Ellers tak for reminderen, jeg slog UAC til igen, nu virker det hele som det skal.

Jeg har bare ikke fattet hverken vista eller UAC før nu :P
Avatar billede ndesoft Nybegynder
05. juni 2009 - 13:26 #13
Der er mange der bare slår UAC'en fra fordi de mener den bare er til for at genere.

Jeg har lavet en lille guide omhandlende UAC'en:
http://ndesoft.dk/2009/05/05/fjern-uac-og-behold-sikkerheden/
Avatar billede jinoh Nybegynder
05. juni 2009 - 19:05 #14
Tak! Det vil jeg gøre når jeg kommer på den computer igen så (; Tusind tak :P