Avatar billede allsimon Nybegynder
09. juli 2001 - 14:02 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Win2K og TNT2 kort

Ja, jeg ved godt at dette spørgsmål har været oppe mange gange, men der er aldrig kommet et endeligt svar, så her kommer spørgsmålet igen... og med en masse point til de(n) som kommer med en løsning:

Jeg har installeret Win2000 og mit grafik kort (som er et Diamond Viper V770 TNT2 kort) virker overhovedet ikke.
Inden i enhedshåndteringen kommer den med en fejlmedelse som lyder:
Kan ikke starte for enheden (Fejl 10).

Og samtidig tror Win2000 at mit kort er et PCI kort, hvilket det jo selvfølgelig ikke er.

Jeg har prøvet alt... downloadet NT driverne fra Diamond... downloadet nVidia\'s nye 12.41 drivere... og intet hjælper.

Hvad fanden skal jeg gøre?!?!?
Avatar billede skwat Praktikant
09. juli 2001 - 14:04 #1
købe et nyt grafik kort
Avatar billede -wizard- Nybegynder
09. juli 2001 - 14:09 #2
du skal gå ind på nvidia.com og hente driveren den virker
Avatar billede -wizard- Nybegynder
09. juli 2001 - 14:10 #3
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juli 2001 - 14:11 #4
Har du prøvet at hente filerne: \"V770_nt4_401.exe\", \"v770_nt4_401.txt\", \"\"Ultra.reg\", \"7700401.exe\".

på: ftp://ftp.diamondmm.com/pub/display/viper/viper_v770/

Tror det er det der skal til, men start med kun at installere \"V770_nt4_401.exe\", og hvis det ikke hjælper så kig i Readme. Hvis der ingen hjælp er at finde der, så prøv de næste filer. Det er jo et forsøg hver og du har ingenting at tabe! Det virker jo heller ikke nu.
Avatar billede -wizard- Nybegynder
09. juli 2001 - 14:12 #5
ups - gå ind på amitech.dk .....
Avatar billede jonaskn Nybegynder
09. juli 2001 - 14:12 #6
er du HELT sikker på at du har hentet 2000 driveren på nvidia?
det virker med mig, og i starten fik jeg samme fejl som den du skriver.

- Jonas
Avatar billede allsimon Nybegynder
09. juli 2001 - 14:12 #7
Læs lige mit spørgsmål igen...

Jeg HAR prøvet alt det der...
Avatar billede zycho Nybegynder
09. juli 2001 - 14:14 #8
allisimon > Har du også prøvet \"\"Ultra.reg\", \"7700401.exe\" ???????

Det skriver du jo intet om, og du skriver heller ikke om hvilken version af selve NT driveren du har prøvet.

Avatar billede allsimon Nybegynder
09. juli 2001 - 14:14 #9
-wizard-:

Hvad skal jeg finde på amitech.dk ??
Avatar billede allsimon Nybegynder
09. juli 2001 - 14:16 #11
zycho:

Sorry du har ret... men det er netop nt4_401 version som ikke virker.

Den kommer op med en meget mærkelig besked når jeg installere den... Den påstår at mit kort ikke er tilstede?!?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. juli 2001 - 14:19 #12
Se http://www.diamondmm.com/default.asp?menu=support&submenu=win2k_stuff&item=graphics

Der findes ingen \"ægte\" win2k drivere fra Diamond til kortet.

Men Windows 2000 skulle kunne køre med kortet med sin egen driver.

Desuden skulle du kunne bruge http://www.nvidia.com/docs/lo/613/SUPP/Win2k_12.41.exe - det ser ud til det er den du har forøgt med.

Hvis intet af dette virker vil jeg foreslå følgende.

- Slet grafikkortet fra Device Manager
- Luk dín maskine ned, og byt kortet ud med et andet (bare et eller andet gammelt skrammelkort)
- Start maskinen op, og konfigurer det nye kort.
- Luk maskinen ned, fjern \"skrammelkortet\" og isæt igen dit TNT2.
- Start maskinen op. Nu skulle den gerne finde ny hardware.
- Installer Windows 2000\'s egne drivere.
- Genstart.

Nu skulle det meget gerne fungere. Herefter kan du installere Detonator driveren.

NanoQ

Avatar billede allsimon Nybegynder
09. juli 2001 - 14:22 #13
... ydermere virker mit kort perfekt i WinME og Win 98.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. juli 2001 - 14:31 #14
prøv at gå i bios og sæt PnP OS til disabled. så vil win2k bestemme ressource fordelingen til dit skærmkort. check også at primary vga er sat til agp istedet for pci
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2001 - 14:37 #15
Plejer somregl og hjælpe og opdatere sine drivere til sit chipsæt på bundkortet med tnt2
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2001 - 00:45 #16
Man må ikke blande servicepakkerne sammen på dansk og engelsk . Til danssproget operativsystem er service pack 2 ikke kommet endnu, så vent eller går der helt ged i systemet hen ad vejen.

Følg linket på denne side, så skulle du gerne komme til en driver iflg. producenten ;o)

http://www.diamondmm.com/default.asp?menu=support&submenu=win2k_stuff&item=graphics
Avatar billede makse Nybegynder
10. juli 2001 - 00:48 #17
Kharder > SP2 på dansk, er kommet.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2001 - 07:09 #18
Fint så er det sket inden for de sidste par dage, da jeg lige har kørt update på en window 2000 pro, og der var der ingen update. ;o)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juli 2001 - 08:59 #19
kharder>>SP2 på dansk udkom for læææænge siden :)
Avatar billede makse Nybegynder
10. juli 2001 - 09:00 #20
Kharder > he, det snart en måned siden. http://www.eksperten.dk/spm/81331
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juli 2001 - 09:02 #21
faktisk kunne man hente den allerede den 16 maj :)

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juli 2001 - 09:03 #22
hov, det var uk udgaven jeg fik postet *G*
Avatar billede klatten Nybegynder
10. juli 2001 - 14:29 #23
.....så kørte spørgsmålet da vist af sporet.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
10. juli 2001 - 14:36 #24
allsimon>>har du prøvet det jeg foreslog?
Avatar billede allsimon Nybegynder
11. juli 2001 - 12:30 #25
kimrosgaard>> jeg er i fuld gang med det... indtil videre er jeg kommet så langt at Win2K nu godtager at jeg har et grafikkort man vil ikke acceptere den driver som jeg intallere... nVidia 12.41 til Win2000.

Mere senere i dag... efter 16.00... er på arbejde :-(
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juli 2001 - 12:33 #26
ikke acceptere? er det fordi den skriver at der ikke er digitl signatur? hvis ja, skal du bare springe op og falde ned på den fejlmeddelselse og installere den alligevel!
hvis den nægter at aktivere driveren, så prøv at bruge den originale driver der fulgte med dit kort!
Avatar billede allsimon Nybegynder
11. juli 2001 - 12:37 #27
jeg er vist lidt \"morgentræt\"... det var lidt noget volapuk jeg skrev...

Selvfølgelig er det at den ikke vil aktivere driveren... men jeg har netop forsøge med den driver som fulgte med (eller den nyeste NT driver som man kan downloade fra Diamond\'s website).

Jeg kan ikke huske det helt men jeg mener at det siger at det er en fejl 31 som opstår.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juli 2001 - 12:46 #28
har du prøvet at FJERNE grafikkortet fra enhedshåndteringen og så genstarte? så kommer hardwareguiden frem ved næste genstart og du burde så kunne angive en driverplacering!
Avatar billede allsimon Nybegynder
11. juli 2001 - 12:47 #29
jep... jeg har efterhånden forsøgt det meste...

Jeg gik lidt død i det i går eftermiddags med fortsætter ufortrødent igen i dag...
Avatar billede allsimon Nybegynder
11. juli 2001 - 17:04 #30
SÅDAN !

Det virkede fanme...

Disable PnP OS og så var den potte ude.

Tak for hjælpen.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juli 2001 - 21:39 #31
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard