Avatar billede Nedergaard Praktikant
03. juni 2009 - 11:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra ledig domæne til hjemmeside

Hej alle

Jeg har fundet et domæne som stå som ledig ved one.com

Hvad skal jeg så gøre for at få den registreret og hvor kan jeg gøre det?

Jeg skal også bruge et webhotel, er der nogen som kan anbefale nogle steder? Det er til et lille firma!

Jeg har kigget omkring for at finde svar men har ikke fundet nogen der besvarede alle!

Håber nogen kan hjælpe!

Med venlig hilsen

Martin
Avatar billede swiatecki Novice
03. juni 2009 - 11:58 #1
Jeg vil anbefale dig at registrere domæne og købe webhotel same sted.

Dette kan enten være hos one.com eller min personlige favorit web10.dk
Avatar billede bent57 Nybegynder
03. juni 2009 - 11:59 #2
Du skal registrere dit domænenavn ved DK-HOSTMASTER.dk, det er dem der ordner den slags ting, dit domænenavn er uafhængig af webhoteller.
Dernæst skal du finde dig en udbyder hvor du vil have dit domæne, der er mange og med mange priser.
Hvis du skal bruge en web-butik, så er det bedste vel at henvende sig til et firma som udvikler web-butiker, ellers skal du selv udvikle den i f. eks. Joomla, et CMS system, men det tager lidt tid at sætte sig ind i, alt afhænger vel af hvad man vil ofre.

mvh
Bent57
Avatar billede showsource Seniormester
03. juni 2009 - 12:30 #3
bent57 => Det er dk-hostmaster som tager sig af den egentlige registrering for dk domains, men man kan ikke registrere et domain gennem dem.
Der skal man bruge en godkendt "navne-registrator" som har nogle dns servere stående.

Løsningen med først at finde ud af hvor man vil ha' webhotel, og derefter lade dem om selve registrering, er det nemmeste hvis man ikke lige er med på hvad og hvordan.

Personligt bruger jeg altid www.gratisdns.dk til at oprette et domain, og efterflg. selv sætter dns
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
03. juni 2009 - 12:52 #4
Valget af webhotel afhænger også af hvad du laver hjemmesiden med, som selvfølgelig skal understøtter dit valg...

-Er det ren html, eller bruger du også php eller .NET?
-Anvender du cms-system? (wordpress, drupal, joomla, typo3 m.fl.)
Avatar billede Nedergaard Praktikant
03. juni 2009 - 13:41 #5
Hjemmesiden skal kun indeholde informationer, ikke noget netkøb eller downloads eller noget. Der er noget med nyheder, ydelser, historie og info! Det vil sige en simpel hjemmeside med enkelte flash eller film! Eksempel www.casa-as.dk

Hvis der er nogen der vil uddybe forskellen på html, php og .NET?

Har ikke kigget på CMS-systemer, forslag?
Avatar billede it-dk Nybegynder
03. juni 2009 - 15:08 #6
Hej

Jeg kan anbefale www.unitspeed.dk og www.intergate.dk til registreringer. Har selv brugt dem flere gange og han nogle sider hos dem.

Du kan søge på www.hostindex.dk (udbydere)
Avatar billede dotnetnewbee Nybegynder
04. juni 2009 - 10:23 #7
#5
html, css og javascript er de grundlæggende elementer hjemmesider bygger på. Er du ny, vil jeg vælge at starte med at holde det simpelt og holde mig til dem?
(Feltet med webhoteller er derfor også helt åben hvis dette vælges).

.NET eller php kræver at webhotellet understøtter disse, hvilket kan indsnævre feltet af webhoteller, afhængig af valg.
Begge er "programmeringssprog" der viser sit værd ved databaser eller hvis man vil automatisere sine sider.
.NET er microsoft: http://www.microsoft.com/Express/
php er "opensource", og der findes masser af læsestof om det også på dansk.

CMS-systemer
Jeg nævnte de mest udbredte systemer ovenfor.
Wordpress skulle være til at gå til, og vil muligvis kunne dække dit behov.
Afhængig af ambitionsniveau kan de øvrige godt være lidt tungere at danse med og vil måske være lidt overkill at gå i gang med.
CMS systemer kræver også at webhotellerne understøtter disse.

Så jeg vil anbefale at du holder dig til almindelig html, eller til wordpress. Jeg har ikke lige undersøgt hvilke der understøtter wordpress, men til almindelig html mv. kan du prøve at kigge lidt nærmere på følgende webhoteller.

www.wendt-net.dk (gode erfaringer)
www.domaindirect.dk/ (gratis webhotel - kender ikke deres ry)
www.inforce.dk (kun hørt godt om)
www.dandomain.dk
www.web10.dk og www.one.com (Har jeg hørt lidt blandet om, men billige).