Avatar billede VideoKrus Nybegynder
02. juni 2009 - 23:12 Der er 11 kommentarer

Fra bærbar til lcd tv?

Hjælp.....

Ind/udgange i bærbar: VGA, 1394 IEEE, USB.
Ind/udgange i TV: hdmi, scart, Komponent (Y/Pb/Pr), Digital audio (optisk), DVI, VGA.

Hvordan får jeg overført billede og lyd fra min bærbare til mit Samsung tv? Altså hvilke(t) kabler skal jeg bruge?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2009 - 06:54 #1
Hvis du har hdmi i dit tv, så vælg det så følger lyden også med, men hvis der kun er vga, er det også ok, kvalitets forskellen er ikke så stor, men så skal du også bruge et lydkabel,
Avatar billede VideoKrus Nybegynder
03. juni 2009 - 10:12 #2
Ja men der er ikke HDMI i min bærbare...
Avatar billede P4N Nybegynder
03. juni 2009 - 14:00 #3
Brug VGA stikket (Det normale PC skærmstik) Det virker altid og giver en helt fin opløsning.
Avatar billede VideoKrus Nybegynder
03. juni 2009 - 14:07 #4
Jeg skal have både billed og lyd. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, kommer der ikke lyd gennem et VGA-stik?
Avatar billede VideoKrus Nybegynder
03. juni 2009 - 14:08 #5
Så hvis jeg kobler det sammen med VGA får jeg billedet, men hvordan får jeg så lyden over ved siden af?
Avatar billede P4N Nybegynder
03. juni 2009 - 14:43 #6
Et almindeligt jackstick burde kunne klare sagen.
Avatar billede thov Forsker
03. juni 2009 - 14:52 #7
Er du sikker på, at TV'et ikke har audio-in (en rød og en hvid RCA-phono bøsning) ?

Hvis ikke, så kan denne adapter bruges http://www.sandberg.it/product.aspx?id=502-18 , sammen med et kabel som har et 3,5mm mini-jack i den ene ende, og et rødt og et hvidt RCA-phono stik i den anden.
Avatar billede thov Forsker
03. juni 2009 - 14:56 #8
Nå, nu virker linket ikke - så her er adapteren også, og til halv pris http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=8565
Avatar billede P4N Nybegynder
03. juni 2009 - 16:23 #9
Alle forholdsvis nye TV (og specielt HDMI) TV har RCA-phono.
Avatar billede thov Forsker
03. juni 2009 - 17:40 #10
Netop - og ofte sidder de ved siden af en gul bøsning (komposit video).
Under alle omstændigheder kan dette kabel http://www.av-connection.dk/?CPage=PView&ML=10&TransportGroupID=10&DirID=1&SPicID=516&DPicID=463 bruges til lydoverførsel.
Avatar billede P4N Nybegynder
04. juni 2009 - 08:21 #11
Ingen DVI udgang på din bærbar? :-S :-S

hihi - Jeg ville gøre som Thov anbefaler. Brug RCA-Phono til lyden og som sagt tidligere VGA til billedet.

Jeg havde nogenlunde det samme problem ikke så længe siden :-) Bare at mit TV ikke havde DVI indgang ^^ haha