Avatar billede jazzperson Nybegynder
30. maj 2009 - 15:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mysql UPDATE problemer

Hej derude:)

Håber nogen kan hjælpe mig med at fortælle hvad der er galt med følgende:

update users set (pic_big = ?, name = ?, sex = ?, birthday = ?, city = ?, relationship_status = ?, meeting_sex = ?, meeting_for = ?, political = ?, boeger = ?, film = ?) where uid = '532641465'

Jeg får følgende fejl: "You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(pic_big = 'http://profile.ak.facebook.com/v226/1886/23/n532641465_3447.jpg', se' at line 1"
Avatar billede acore Ekspert
30. maj 2009 - 23:11 #1
Tja, nu ved jeg ikke helt, hvad du vil, men jeg gætter på, at du mangler anførselstegn rundt om alle spørgsmålstegnene.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2009 - 01:03 #2
Fjern parenteserne ().
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2009 - 01:05 #3
Jeg antager at ? markerer parametre og man sætter ikke '' omkring parametre - heller ikke selv det er strings.
Avatar billede acore Ekspert
31. maj 2009 - 09:20 #4
Ja, det med parenteserne er da rigtigt.

Men arne_v - hvad mener du med parametre - PHP variable, eller? Det er sikkert mig, der er dum, men jeg forstår det ikke, og  hvis man ikke spørger...
Avatar billede jazzperson Nybegynder
31. maj 2009 - 13:28 #5
Mange tak for jeres svar! Og ja, Erik havde ret - parenteserne skulle blot fjernes - alt er nu i den skønneste orden..:)

Arne V - læg et svar.
Avatar billede jazzperson Nybegynder
31. maj 2009 - 13:30 #6
Humm.. Erik = Arne..:S
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2009 - 14:40 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2009 - 14:42 #8