Avatar billede zagger Juniormester
30. maj 2009 - 10:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk der kan række 200 meter.

Jeg har en ven som spørger efter et trådløst netværk der kan række et par hundrede meter.
Er der nogen der kender et godt system der kan klare den sag?

Der er frit udsyn mellem de to kontaktpunkter.
Avatar billede nissen2630 Novice
30. maj 2009 - 11:13 #1
Sandberg har lavet en N Router der kan række ca 200m udendørs.
http://dk.eetnordic.com/product.aspx?id=130-80&path=Sandberg-Wireless-N300-Router

Mener også at både Linksys/Cisco og Belkin har levet en der magter det
Avatar billede zagger Juniormester
30. maj 2009 - 11:29 #2
Jeg kan se at den har 3 antenner. Er der ikke noget med at den så sender på 3 "kanaler" ad gangen, så man skal have et netkort der kan modtage 3 kanaller også. Vil bare lige være sikker.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
30. maj 2009 - 11:32 #3
Sådan en fætter her skulle kunne række op til ca. 500 meter hvis der ikke er for mange betonvægge osv. mellem routeren og brugeren

http://www.trendnet.com/langen/products/proddetail.asp?prod=110_TEW-631BRP&cat=41
Avatar billede j4k0b Nybegynder
30. maj 2009 - 11:33 #4
sorry, skrev forkert.. Det er op til 400 meter

# Coverage up to 150 meters (500ft.) indoor;(depends on the environment)

# Coverage up to 400 meters (1300ft.) outdoor;(depends on the environment)
Avatar billede zagger Juniormester
30. maj 2009 - 11:38 #5
j4k0b>> Den ser interessant ud. Ved du hvordan det fungerer med de 3 antenner og kanaler som de sender med og som netkortet skal kunne modtage?
Avatar billede zagger Juniormester
30. maj 2009 - 11:48 #6
Har fundet ud af det. Det er hvis man skal udnytte båndbredden på 300Mbps man skal have et netkort der modtager via 3 kanaler også. Man kan også bruge alm. netkort med den båndbredde som de nu kan udnytte.

Tak for svarene. I får lov at dele point.  :)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
30. maj 2009 - 11:51 #7
Nej desværre, så meget er jeg ikke inde i det. Jeg troede antennerne havde noget at gøre med at den understøtter N-standarden og 300 mbit :)
Avatar billede nissen2630 Novice
30. maj 2009 - 12:37 #8
Gi du dem bare til j4k0b
Avatar billede Cars10 Praktikant
30. maj 2009 - 13:12 #9
N-standarden benytter 3 antenner. Den er mere langrækkende og så er den 300mbit. Signalet sendes såvel i en lige linie som den reflekteres på vægge og flader for N, deraf de 3 antenner. Signaler samles ud fra de 3 frekvenser til det bedst mulige signal.
Avatar billede Cars10 Praktikant
30. maj 2009 - 13:14 #10
Hastigheden falder gradvis jo længere afstand
Avatar billede Cars10 Praktikant
30. maj 2009 - 13:18 #11
Både sender og modtager skal benytte N-standarden for at opnå den hurtige hastighed og rækkevide. Der findes også routere / netkort med N-standarden med kun 1 antenne. Det giver dog ikke samme spredning og rækkevide.
Avatar billede zagger Juniormester
30. maj 2009 - 13:30 #12
Okay. Nu tror jeg at jeg er med på hvordan det fungerer. Alle der vil have point, smid et svar.
Avatar billede Cars10 Praktikant
30. maj 2009 - 13:43 #13
Hvis du placere din router lidt højere og ikke helt nede ved gulvet kan du opnå lidt længere rækkevide