Avatar billede berliz Nybegynder
30. maj 2009 - 00:03 Der er 8 kommentarer

Windows Vista : Windows Mail er meget langsom.

Jeg fik for et par måneder siden en ny PC med Vista / Windows Mail. Postprogrammet virkede fint i starten, men blev efterhånden lidt sløvt. Først varede det vel 5-10 sek. før det var klar, men nu kan der gå op til 1 min., hvis det da overhovedet kan aktiveres.
Jeg må somme tider forsøge flere gange før der sker noget.
Hvordan løser man et sådant problem? Leverandøren bad mig rydde op i mine mails, men det har ikke hjulpet. I øvrigt havde jeg aldrig problemer med Outlook Express.
Jeg kan jo ikke bare slette Windows Mail og geninstallere det.
Er der andre, som kender til dette problem? Jeg har ikke kunnet finde noget på internettet.
30. maj 2009 - 10:11 #1
Bare for en go' ordens skyld ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede berliz Nybegynder
30. maj 2009 - 11:37 #2
Tak for tppet. Jeg har nu downloaded CCleaner, som jeg faktisk også brugte i min tidligere PC. Netop for ikke at have for mange sikkerhedsprogrammer kørende i Windows Vista, som kunne forsinke funktionerne, droppede jeg dem alle undtagen Avast!
Jeg havde nemlig forstået på leverandøren, at Vista har alle nødvendige sikkerhedsfunktioner indbygget, så der ikke er behov for ekstra programmer.

Nu prøver jeg lige at se, om PC arbejder hurtigere efter en sådan oprydning, specielt i Mail-programmet.
30. maj 2009 - 11:43 #3
*GH* -> ...Vista har alle nødvendige sikkerhedsfunktioner indbygget, så der ikke er behov for ekstra programmer...

Husk jeg bør/skal se nævnte Logs ...
Avatar billede berliz Nybegynder
30. maj 2009 - 12:45 #4
Jeg er ikke helt med... Hvad for nogle Logs? Jeg er ikke så teknisk anlagt.
Ved købet fik jeg at vide, at jeg med Vista ikke behøvede at geninstallere Zone-Alarm - Ad-Aware - Secunia, da disse funktioner er indbygget i Windows Vista.
Men Avast kunne dog anbefales...
30. maj 2009 - 13:12 #5
#1 ->

...nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

Det er mere et problem hvis der er to eller flere (sikkerheds)programmer af samme 'type' ...

http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/
Avatar billede berliz Nybegynder
30. maj 2009 - 18:44 #6
Jeg er ikke begejstret for den anførte trial-version af HiJackThis, som kun fjerner 15 Registry Errors.
Jeg troede der var tale om en gratis udgave. Men Windows Mail er faktisk blevet hurtigere efter at have brugt CCleaner.

Jeg vil nu lige se på henvisningerne og gennemgå procedurerne igen.
Hvis det lykkes, bliver der måske mindre bøvl fremover.
31. maj 2009 - 11:30 #7
...Husk jeg bør/skal se nævnte Logs ... ...
Avatar billede berliz Nybegynder
05. juni 2009 - 11:47 #8
Jeg besluttede mig til at alliere mig med firmaet, hvor jeg for 2 mdr. siden havde købt PC'en med Windows Vista. De oplyste, at de ikke - endnu - havde hørt om tilsvarende problemer hos kunder med Windows Mail, og at de fleste i øvrigt kører med Outlook...
Men jeg er nu gået tilbage til Mail-progr. Thunderbird, som de syntes var en udmærket ide, da det virker fint og hurtigt. Efter at have ryddet lidt op og sat Windows Mail på vågeblus er selve opvarmningstiden for PC'en tilsyneladende blevet endnu kortere, en sidegevinst.
Men tak for dine forslag.