Avatar billede thorkil1 Nybegynder
29. maj 2009 - 15:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

flytte indhold fra et webhotel til andet

Hvordan flytter jeg indholdet af mit website fra et hotel til et andet. Det er bygget i cms-systemet Joomla (PHP)...?

Kan jeg blot kopiere indholdet af sitet?
Eller kan jeg oprette joomla på det nye webhotel og så bagefter kopiere databasen?

mvh
Thorkil H
Avatar billede acore Ekspert
29. maj 2009 - 15:37 #1
Din web-site består af nogle filer og en database.

Filerne skal du kopiere over.

Data-basen skal du eksportere som sql fil og derefter importere. Du skal sørge for, at database-navn, -bruger og -password er det samme på den nye database som på den gamle. Hvis du ikke kan det, skal du rette i en php-fil, hvor de data står. Den hedder sikkert noget med setup.php, men jeg ved det ikke. Du kan finde den ved at søge om det eller kigge/spørge på en Joomla-side.

Du kan også oprette joomla, men så får du en standard-installation (og du skal sikre dig, at det er præcis samme version), og er kan være indhold på din side (fx grafik), der ikke gemmes i databasen, men som filer. Så det er efter min opfattelse ikke den bdste løsning.

Held og lykke med det...
Avatar billede reupke Nybegynder
01. juni 2009 - 10:50 #2
Husk også at få rettet rettighederne (chmod) på mapper/filer på det nye webhotel. Nærmere information bør du kunne finde i Joomlas dokumentation, og supporten hos dit nye webhotel bør også kunne hjælpe dig.

Det er også vigtigt, at du løbende holder din Joomla installation opdateret efterfølgende.