Avatar billede maddragon Nybegynder
27. maj 2009 - 21:42 Der er 5 kommentarer

try og catch problem

hej jeg er skal til en eksame imorgen og er løbet lidt ind i et problem jeg ikke kan hitte ud af jeg bruger en mysql database samt dens måde at skrive sql statments på men mit problem er den try catch blok som jeg har lavet fanger ikke fejlne som den laver og som vidt jeg kan se er try and catch logikken lavet rigtig den er her :

        try
        {
            objnew.addnews(Convert.ToInt32(""), objdate.ToString("yyyy-MM-dd"));
        }
        catch (Exception h)
        {
            TABnews.ActiveTabIndex = 0;
            LBLmsg.Text ="Der skete en fejl giv dette til udvikleren" + h.Message.ToString();
        }
det tomme i convert er for at proveker en fejl jeg har drop down list som indsætter id til det men somsagt den melder intet den går bare vidre som om den er indsat det virker underligt er der nogen som er løbet ind i dette før ?
mvh. jens
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2009 - 22:08 #1
Convert.ToInt32("")

og

catch (Exception h)

virker her.

Er du sikker paa at den kode bliver kaldt_
Avatar billede maddragon Nybegynder
27. maj 2009 - 22:15 #2
som jeg kan se ja får når jeg sætte min drop down liste in med id så indsætter den fint in i databasen så den udføre metoden fint men bare ikke når sker en fejl :(
Avatar billede maddragon Nybegynder
27. maj 2009 - 22:17 #3
det er lige som om try cath her på mine 2 udviklings pc´er ikke ser der sker en fejl og for moder så det er den har udført korrekt men det har den ikke jeg prøve alt og jeg ved virklig ikke hvad jeg skal gøre ved den. det er den eneste fejl håndtering du næsten kun kan bruge
mvh. jens
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
28. maj 2009 - 14:07 #4
Måske dumt forslag men kan exception handling slås fra i udviklingsmiljøet? Det mener jeg man kan i f.eks. C++Builder?
Avatar billede maddragon Nybegynder
21. juni 2009 - 12:15 #5
jeg kan ikke finde det så det vil nok være nej jeg udvikler i vs2008 i asp.net/c# application hvis det er til hjælp