Avatar billede chris96 Nybegynder
27. maj 2009 - 12:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pakke frem for bitmapbillede

Jeg har en access-database, der er lavet i 2003 - nu kører vi 2007!

I databasen/tabellen kunder har jeg et ole-felt, hvor der ligger billeder! Billederne ligger i bmp-format.

Nu skal jeg have opdateret nogen af billederne - og når jeg ligger nye ind i tabellen, bliver de oprettet som 'pakke', hvilket betyder at de bliver vist som et ikon i en rapport. Billederne der ligger deri fra tidligere bliver vist fint, som de skal!

Hvad skal jeg gøre??

Mvh
Christian
Avatar billede mugs Novice
27. maj 2009 - 14:45 #1
Kender ikke noget til 2007 men mener, at have været ude for noget lignende i 2003.

Det er ikke nogen god ide, at lægge selve billederne ind i et OLE-felt. Db bliver al for stor. I stedet bør du linke til billederne med et tekstfelt og kode dig ud af at vise billederne.

Jeg har en DEMO i 2003 der viser hvordan. Blot læg din e-mail, så sender jeg den. Du kan så konvertere til 2007 og se, hvordasn billederne bliver vist.
Avatar billede chris96 Nybegynder
29. maj 2009 - 20:46 #2
Jeg fandt selv en løsning... nød lærer nøgen kvinde at spinde ;) - kort tid efter jeg skrev spørgsmålet røg vores internet sådan en helt arbejdsdag - og så må man jo selv!

Jeg konverterede databasen til 2007, hvorved der blev en mulighed for at tilegne et felt som vedhæftet fil - som skulle betyde, at det ikke fylder, som i gamle dage!

Ved at de ligger som vedhæftede filer - så kan man direkte hente dem i rapporter enten som fil, som filnavn, som filstørrelse osv. - ret simpelt og ganske lækkert!

Ydermere kan jeg nu maile rapporter som pdf direkte - så fra at være pissesur på grund af en database, der ikke virkede og et internet ditto - så blev jeg egentlig ganske tilfreds!

Mvh
Christian
Avatar billede chris96 Nybegynder
07. august 2009 - 00:10 #3
Jeg fandt selv løsning :)