Avatar billede conz Juniormester
26. maj 2009 - 18:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forbindelse med kabel med ikke på trådløs

Har lige sat en trådløs router (Netgear WGR614v9) til hos min kæreste, men er stødt på nogle problemer.

Skal bruge den trådløse som access point, så har slået DHCP fra på den, og opsat den:
IP: 212.10.222.2
Subnet: 255.255.248.0

da computerens egen automatiske opsætning ellers er 212.10.222.1 og subnet 255.255.248.0 og gatewayen er 212.10.223.254

Jeg smider så den trådløse til routeren, og sætter computeren til den trådløse med kabel, og nettet virker da også fint.
Men da jeg så tager kablet ud af computeren, for at teste det trådløse net, så er der ingen net-forbindelse, men kun lokalt.

Har prøvet at sætte den trådløse op så den bruger OpenDNS, da hun ellers også bruger det normalt, og det har heller intet hjulpet.

Ved ikke rigtig hvor jeg skal forsætte herfra, så ville være glad for nogen forslag.
Avatar billede frido Nybegynder
21. juli 2009 - 13:32 #1
Kan det være kablet der sidder forkert på Netgear'en? Altså, der skal køres fra routerens LAN-stik til den trådløses WAN stik?
Avatar billede conz Juniormester
17. august 2010 - 12:21 #2
løst