Avatar billede razzt Nybegynder
25. maj 2009 - 19:00 Der er 35 kommentarer

Gamer bærbar

Står og vil gerne ha en ny bærbar. Søger en gamer bærbar som gerne skulle kunne trække større spil i en go opløsning. Fik anbefalet Alienware men så er der bare ikke dansk tastatur på den. Prisen er egentlig ikke så vigtig. Men alligevel skal det ikke være 100.000kr. Nogen der kan hjælpe med mit lille problem?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 20:03 #1
Alienware er ejet af Dell, så du skulle kunne få nogenlunde det samme fra Dell. Jeg har selv meget gode erfaringer med deres XPS modeller (som er rettet mod gamere).
Inde på deres hjemmeside har de en XPS M1730 med to styks nVidia 9800 GT grafikkort i SLI. Selvom nVidias SLI driver ikke er helt perfekte burde den kunne trække det meste. Indtil i overmorgen (27.05) koster den 13.990, derefter 18.990.
Avatar billede trompede Nybegynder
25. maj 2009 - 20:10 #2
Prøv Zepto.dk Der kan du  vælge en bærbar nogenlunde efter behov og derefter tilpasse den (vælge ram, harddisk, optisk drev, grafikkort, osv......)

Håber det kan hjælpe
Avatar billede razzt Nybegynder
25. maj 2009 - 20:12 #3
Okay. Ja det er en mulighed. Håber der kommer lidt flere svar så jeg evt har lidt og samligne med.
Avatar billede razzt Nybegynder
25. maj 2009 - 20:14 #4
#2: Har bare ikke forstand på ram, grafikkort osv. Ved ikke om det kan betale sig og gi 500 mere for det ene grafik kort frem for det andet.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 20:45 #5
Jeg kan, på Zeptos hjemmeside slet ikke finde nogle bærbare med en skærm over 15.4, hvilket ikke er sjovt at spille spil på. Kigger jeg det forkerte sted?
Desuden er Dells tilbud rimelig godt, selvom de selvfølgelig bruger nogle billige komponenter, hvis man altså køber den ny.
Man er heller ikke tvunget til at sætte sig ind i noget.
Avatar billede razzt Nybegynder
25. maj 2009 - 20:51 #6
Ved Dell følger der en restore cd med?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 21:10 #7
Ja, og oftest følger der også en restore partition med.
Avatar billede razzt Nybegynder
25. maj 2009 - 21:16 #8
Nice. Hvordan er det så med rep og kundeservice generelt hvis man har brug for hjælp?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 21:32 #10
Ja, begge to er gode alternativer, selvom grafikkortet i dem ikke kommer op på Dell'en. (Hvilken også er grunden til at de er 2-3.000 kr. billigere.)

Både reparation og kundeservice er generelt god. Der følger (gjorde der i hvert fald med min) 24/7 gratis engelsk support med kort ventetid, og så dansk support inden for normale arbejdstider. De reparerer sjældent, bytter hellere, hvilket jeg ved fordi jeg fik byttet først ram, så grafikkort, derefter bundkort, så hele maskinen. (Og så fandt ud af at det var min egen skyld at der var noget galt, pinligt.)
Avatar billede razzt Nybegynder
25. maj 2009 - 21:38 #11
Hehe hvad havde du da lavet? Men lækkert at de laver det alligevel. Er det så noget der taget lang tid? Skal maskinen sendes til asien eller åsdan noget?
Avatar billede razzt Nybegynder
25. maj 2009 - 21:42 #12
Hvad er forskellen på NVIDIA GeForce 9800M GS, NVIDIA GeForce 9700M GT og NVIDIA® GeForce® 9800M GT?
Avatar billede haverslev Novice
25. maj 2009 - 21:45 #13
SLI kan ikke udnyttes ordenligt, et 9800Gt kort spiller lige så godt - tillige bliver den varmere, bruger mere strøm og glem alt om at spille i batteri tilstand.

9800M GT:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9800M-GT.9906.0.html

9700M GT:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9700M-GT.9454.0.html
Avatar billede haverslev Novice
25. maj 2009 - 21:47 #14
Avatar billede razzt Nybegynder
25. maj 2009 - 21:48 #15
kan du så anbefale noget Haverslev?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2009 - 21:56 #16
Haderslev:
Nej, som jeg også selv har skrevet kan SLI ikke udnyttes ordenligt, men det betyder ikke at det ikke kan udnyttes. 9800 GT scorer også 50% flere point end 9700 GT og også en pæn sjat mere end 9700 GS, og det er vel og mærke et styk.

Raz:
Jeg havde sat et trådløst netværkskort i som ikke duede med Vista. Heldigvis blev der snart udsendt nye drivere der virkede. Og ja, det er fedt at de reparerer ting der er din skyld.
Det tog faktisk ikke ret lang tid. Tror deres lager ligger i Irland (men deres kundesupport i Indien. Verden er nu underlig.)
Fik en stor eksprespakke (1 m3, og den var svær at få ind gennem døren) 3-4 dage efter de sendte den. Med pakken fulgte en mand som hurtigt fjernede det defekte og proppede det nye i.
Avatar billede haverslev Novice
25. maj 2009 - 21:59 #17
Har anbefalet 2 i #9
Men Acer`en rykker bedst processor mæssigt, asus bedst grafik mæssigt :)
Avatar billede razzt Nybegynder
26. maj 2009 - 11:59 #18
Ej syns godt nok det er svært. Sidder og har egentlig udfyldt alt til den Dell computer. Men så render den op i over 21.000. Og det koster over 1000kr mere og få 2 års garanti. Og så er der stadig 5000 og spare. Er det det værd?
Avatar billede razzt Nybegynder
26. maj 2009 - 12:01 #19
FARVEVALG        Bone White med hvid LED-baggrundsbelysning

PROCESSOR        Intel® Core™ 2 Extreme Processor X9000 (2,80 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)

OPERATIVSYSTEM        Original Windows Vista® Home Premium SP1 - dansk    Rediger

MICROSOFT-PROGRAMMER    Microsoft® Works 9.0/Dansk - omfatter ikke Microsoft® Word

RO I SINDET        1 års Premium-garantisupport

LCD            17" UltraSharp™ TFT-skærm med WUXGA (1920 x 1200), TrueLife™ og integreret 2.0 MP webcam

HUKOMMELSE        4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x2048]

HARDDISK        320 GB harddisk (7.200 omdr./min.) Raid 0 Stripe med Free Fall Sensor (2 x 160 GB)

GRAFIKKORT        Dual SLI™ 512MB nVidia® GeForce™ 9800GT graphics card

OPTISKE DREV        Fast, slankt 8x dvd+/-rw-drev med slot-loading, inkl. software

PRIMÆRT BATTERI        9-cellet primært lithium-ion-batteri (85 W/t)
Avatar billede razzt Nybegynder
26. maj 2009 - 12:19 #20
Der er ingen inde på SHG.dk der er noget værd? Dem kan jeg nemlig få momsfrit sendt til Afghanistan
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2009 - 18:34 #21
21.000? Så har den extreme processor godt nok kostet kassen.
Jeg ville ikke sige den var det værd.
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2009 - 19:05 #22
Det er fuldstændig overkill at købe den DELL til de 21000, de andre kan nemt klare det programmer og spil der er fremme idag og du spare tillige ca. 10000 :)
Så ville jeg hellere købe en Macbook pro og smide Vista / Win7 på den :)
http://www.apple.com/dk/macbookpro/
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2009 - 00:00 #23
Haverslev, nu er du helt ude i hampen.
Det burde være børnelærdom at man ikke køber en mac hvis man gerne vil have meget kraft for pengene, men pga. designet og brugervenligheden.

Ja, Dell'en til 21.000 er alt for dyr. Hvilke spil vil du egentligt gerne spille?
Avatar billede haverslev Novice
29. maj 2009 - 07:46 #24
Det var jo de tidligre Mac`s  - idag er macbook pro fuld på højde med andre maskiner i den kaliber. Samt du får noget pænt at kigge på
Der er ikke forskel på Mac`s og andre pc`ers hardware mere, samme processorer, samme grafikkort osv.
Eneste minus er, at du ikke kan bruge dens OS X til spil, men skal have enten Vista eller Win7 på den.
Avatar billede razzt Nybegynder
29. maj 2009 - 09:39 #25
Hvis man så køber en Mac. Hvordan er det så med drivere hvis man smider Vista på den. Eller hvad med XP?

Jamen vil gerne spille større spil der kræver en del kraft. Og så skal grafikken være god. Gider ikke at den kun skal kunne køre flydende i lav men mindst også i medium og helst i høj
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2009 - 12:52 #26
Øv, så går Firefox ned midt i et langt indlæg og man må starte forfra.

Razzt:
Større spil?
World of Warcraft og Counter Strike eller Crysis og GTA IV?

Haverslev:
Ja, Apple er kommet godt med på hastighed, men ikke på pris.
Jeg vil illustrere med et lille eksempel:

MacBook Pro:
17 tommer skærm
2.66GHz Intel Core 2 Duo
4 GB ram
320GB SATA 5400 rpm harddisk
NVIDIA GeForce 9600M GT (512 MB vram)
19.399 kr. + 219 kr. for Mini DisplayPort to DVI Adapter og 769 kr. for Vista Home Premium = 20.387 kr.

Dell M1730 (Ikke engang den billigste producent)
17 tommer skærm
2.4GHz Intel Core 2 Duo
4 GB ram
320 GB raid 0 stripe (2 x 160 GB)
2 x nVidia® GeForce™ 9800GT i SLI (1024 MB vram)
14.790 kr.

Apple oplyser desværre ikke om batteri (Dell'en har et 9-cellet batteri) så der har jeg ikke været i stand til at sammenligne. Computerne er ikke helt ens, da det var umuligt for mig, men næsten. Jeg vil dog mene at Dell'en er væsentligt stærkere bl.a. pga. sine to (bedre) grafikkort selvom den har en lidt langsommere processor. Der er 5.597 kr. forskel på dem.

Jeg ønsker ikke at det her skal udvikle sig til en diskution om Mac vs. PC, men blot at vi kan vejlede Razzt i fælleskab.
Avatar billede razzt Nybegynder
29. maj 2009 - 14:43 #27
Kimsey det er nok en blanding af alle de spil ja. For spiller de tre først nævnte på computer og GTA på PS3.
Avatar billede haverslev Novice
29. maj 2009 - 14:49 #28
Nu skrev jeg jo også
"Det er fuldstændig overkill at købe den DELL til de 21000, de andre kan nemt klare det programmer og spil der er fremme idag og du spare tillige ca. 10000 :)
Så ville jeg hellere købe en Macbook pro og smide Vista / Win7 på den :)"

Det er ikke ensbetydende med at at jeg opfordre spørger til at købe en Mac, jeg påpeger blot at de er i samme prisleje på 19-21000 kr. og så er mac`en betydelig pænere at kigge på.

Hvad ang. de andre pc`ere der er skrevet om heri spg. så har jeg tidligere skrevet at de kan klare tidens spil og tillige spare ~10000 kr. i forhold til Dell`en på de 21000.

Korrekt at der ikke er opgivet batteri str. i celler, men
http://www.apple.com/dk/macbookpro/features-17inch.html
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2009 - 23:59 #29
Ja, du har helt ret. Jeg vil også meget hellere have en flot computer end en grim.

En lille ting at tage med er at macs, efter min erfaring, ikke er lige så lette at opgradere (finde komponenter der passer), og at man kun har et firma at ringe til (Apple) hvis den går i stykker.

Desuden syntes jeg at Apple har en uheldig tendens til at prakke dig en helt masse ekstraudsyr på, som koster det hvide ud af øjnene, hvor du med PC kan købe et kabel/stik/whatever i en hvilken som helst computerforretning du kommer forbi.
Avatar billede haverslev Novice
31. maj 2009 - 08:56 #30
Ang. opgradering af Mac`s, så var det tidligere et problem med at få komponeneter der passede - nu er det stort set "standard" komponeter i Mac maskinerne.
Selvfølgelig kan du f.eks ikke skifte et grafikkort ud i deres bærebare endnu, som man efterhånden kan i et par af de andre mærker bærebare maskiner.

Det er også stardard komponent drivere der skal installeres, hvis man f.eks smider Vista eller Win7 på Macbook Pro maskinen

Når du f.eks køber en HP maskine, så aflevere du den også samme sted til rep. - Acer samme sted, men i Tyskland
Så der er ingen forskel på Mac`s og andre mærkers support

Korrekt at der findes ekstra udstyr der kun kan køre på Mac`s,
men meget af det ville f.eks være godt at bruge til/på pc også.
Se blot hvordan det er gået med Ipod`en - er efterhånden hvermands eje og bruges nu også på pc.
Ang. kabler så er mac også ved at være "standardiset" med alle andre pc stik.

Hermed Slut med snak omkring Mac`s -
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2009 - 10:19 #31
Ja, enig. Ikke mere Mac i denne omgang.

Razzt, er du ved at komme frem til en beslutning, eller skal det have lov at summe lidt?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2009 - 18:07 #32
Fik du købt din bærbare?
Avatar billede razzt Nybegynder
09. juni 2009 - 20:46 #33
Sorry jeg ikke lgie har fået svaret, men er jo som sagt udsendt soldat og det er ikke lige hver dag jeg har mulighed for at komme på nettet. Dell har fået alienware i DK nu, og er lidt solgt i den, så har samlet nogen her nede der kunne være interesseret og så har vi bestilt et tilbud.
Avatar billede Skaaning85 Nybegynder
15. juni 2009 - 13:01 #34
jeg har lige bestilt en w90 vp ned til Afghanistan, den kan fås for cirka 17 kilo momsfrit ;)
Avatar billede razzt Nybegynder
15. juni 2009 - 13:12 #35
Hvor har du bestilt henne?